Ga naar inhoud

Windows XP opnieuw instaleren, F8 toets werkt niet


Mouse

Aanbevolen berichten

Ik probeer mijn windows xp opniew te installeren omdat deze steeds meer kuren begint te tonen (mogelijk door ongemerkte virussen).

Alleen bij het opnieuw installeren stuit ik op een probleem. Ik kom met verschillende windows xp cd's niet verder dan het "Gebruikersvoorwaarden accepteren scherm" waar je op F8 moet drukken om de voorwaarden te kunnen accepteren. Wanneer ik op F8 druk, gebeurd er namelijk niks.

Ik doe het volgende:

- Bij het opstarten van mijn pc druk ik op de F8 toets om in het Boot menu te komen. Hier werkt de F8 toets dus wel en hierbij kan geconcludeerd worden dat het bovenstaande probleem niet ligt aan een kapotte F8 toets.

- In het Boot menu laat ik mijn pc vanaf de cd-rom drive opstarten. De windows XP installatie cd start netjes op.

- Ik krijg het scherm met de drie keuzes (windows opnieuw installeren: druk Enter, windows repareren: druk R, afsluiten: druk Esc). Hier kies ik uiteraard voor de keuze installeren en druk op Enter.

-Nu zit ik in het "Gebruikersvoorwaarden accepteren scherm". Hier kan met de Page UP/Page down toetsen gescrolt worden door de gebruikersvoorwaarden, met de Esc toets accepteer je de gebruikersvoorwaarden niet, met de F8 toets accepteer je de gebruikersvoorwaarden en ga je verder in het proces.

Omdat er niks gebeurd als ik op de F8 toets druk om te accepteren, kom ik ook niet verder met de installatie. Zoals boven al beschreven is er niks mis met de F8 toets, deze werkt gewoon. Ook heb ik meerdere XP installatie cd's geprobeerd, ook die ik al eens eerder heb gebruikt en toen wel werkte.

Wat kan het probleem zijn? Zou het misschien kunnen helpen door mijn bios te resetten (ik heb zelf nooit bewust dingen veranderd, maar wie weet)? Of misschien even het batterijtje uit mijn moederboard te halen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de oplossing uiteindelijk gevonden via een ander forum:

"If you have a keyboard with a F Lock key (from Microsoft or Logitech or

whoever), make sure the F Lock is enabled so that your function key acts as

a function key rather than a "special feature" key."

Ik heb inderdaad een Microsoft toetsenboard waarop de F-lock functie uit stond. Blijkbaar maakt dat niet uit wanneer je tijdens het opstarten van pc de F8 toets gebruikt om in het Boot-menu te komen. Maar in de "Dos-modus" pakt hij blijkbaar niet de F8, maar de special feature "Fwd".

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.