Ga naar inhoud

[OPGELOST] pop-ups


Aanbevolen berichten

Nu, welk één zou jij er terug opzetten?
Mijn persoonlijke keuze zou uitgaan naar Spybot.
O, ik gebruik nu sinds kort ook "mozilla firefox" om te surfen.. k hoorde dat dit beter is dan met "intern. expl..".. Is dat zo aub??
Mij zal je dat niet horen tegenspreken, ben een absolute voorstander van Firefox :-)
Of anders nog tips om hem te versnellen?
Kijk HIER eens voor wat extra tips.

En dan mag je ondertussen ook dit nog doen :

Verwijder Combofix: Start -> Uitvoeren en typ: combofix /u

Dit zal Combofix verwijderen + gerelateerde mappen en bestanden, herstelt de klokinstellingen opnieuw, verbergt de bestandsextensies, gaat verborgen bestanden en systeembestanden terug verbergen en maakt een nieuw herstelpunt.

Verwijder volgende vetgedrukte map met Windows Verkenner : C:\Qoobox (indien nog aanwezig).

Download CCleaner. Klik op deze pagina op één van de mirrorsites van MajorGeeks en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Het is aangewezen om de bestaande herstelpunten te verwijderen (daar zitten besmette herstelpunten tussen die je eventueel zou kunnen terugzetten) door systeemherstel tijdelijk uit te schakelen. Doe dit via Start -> Configuratiescherm -> Systeem -> Systeemherstel -> "Systeemherstel op alle stations uitschakelen" aanvinken. Toepassen en OK. PC herstarten en het vinkje terug weg halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok alles goed gegaan, buiten die C:\Qoobox die heb ik nie meer zien staan, maar wel nog mapje van Combofixen een tekstdoc. ook van Combo..Laat ik die staan of weg doen?Dan heb ik nog een vraagje ivm je vorige post:

>> Al de rest zijn antispywareprogramma's. Als je daar allemaal de real-time bescherming van inschakelt, kan het wel eens dat die elkaar wat in de weg zitten ... of toch voor een minimaal tijdverlies zorgen bij het opstarten.

Dus met de real-time bescherming bedoel je dan "up to date"?

Of moet ik dat ergens zoeken en aanvinken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien geen mapje van Qoobox = OK. Nog resten van Combofix (mapjes of andere) mag je verwijderen.

En met die real-time bescherming wordt bedoeld dat het programma bij elke beweging een controle doet. Als je bvb. Spybot kiest dan is een onderdeel ervan de Tea-Timer. En dat is de real-time bescherming van dit programma, die alle inkomende bestanden controleert op spyware.

Up-to-date (of beter geupdate) is wanneer je de meest recente versie van een programma download of de updates van dat programma binnenhaalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat mijn probleem opgelost is, tenzij ik nog iets moet verwijderen ofzo van Mbam/hjackthis/ccleaner?? Of nog iets anders moet doen??
Malwarebytes en CCleaner zijn beiden programma's die je - op geregelde tijdstippen - eens kan laten scannen om je PC permanent netjes te houden. Dus houden, zou ik denken. Vergeet vóór gebruik niet eerst te updaten. HiJackThis is dan weer enkel nuttig bij probleemoplossing en mag je dus nu - nadat alles OK is - verwijderen. Succes verder :-)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.