Ga naar inhoud

Externe harddisk


marcy

Aanbevolen berichten

Hoi Marcy,

Je hebt wel nergens vertelt of je een laptop of desktop hebt.

Heb je een desktop koop dan een hardeschijf om in je pc te bouwen. Deze schijven zijn kwalitatief veel beter en sneller dan externe schijven. Zeker als je spellekens wilt gaan installeren op die externe schijf krijg je vroeg of laat er problemen mee die je met een interne schijf nooit zal krijgen.

Een externe schijf kan hier natuurlijk wel voor dienen maar is eigenlijk alleen maar bedoeld om backups op te zetten. Als je toch een externe wil zorg dan dat het er een is waar de voeding gebeurt met een adapter en niet enkel via de USB kabel. Deze die Stigisoft voorstelt is een goede.

Joke

Joke

ik heb een normale pc met zo'n grote kast aan de zijkant.

oke dat klink logies dat een interne sneller is maar kan dat wel 2 interne schijven in een pc??

als dat kan zonder echte aanpassingen.

dat je hem er in vast schroeft en aan sluit en dat hij het ook meteen doet zonder extra kabels enz.

of moet ik vanmiddag ff een foto van de binnenkant van mijn computer maken?

dan kunnen jullie zie of dat wel kan.

met vriendelijke groeten marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat gemakkelijk als uw intern systeem aangesloten is met sata kabel.

In dit geval gewoon harddisk aansluiten op de vrije sata op de moederbord en stroom geven.

Indien u een oudere moederbord hebt dan ligt dat wat moeilijker.

Je ziet dan dat de harddisk is aangesloten met een 5 cm brede meestal grijze kabel.

In beiden gevallen moet je ook nog de harddisk van partitie voorzien anders ziet je de harddisk niet.

Als je twijfel dan kan je best een foto maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat gemakkelijk als uw intern systeem aangesloten is met sata kabel.

In dit geval gewoon harddisk aansluiten op de vrije sata op de moederbord en stroom geven.

Indien u een oudere moederbord hebt dan ligt dat wat moeilijker.

Je ziet dan dat de harddisk is aangesloten met een 5 cm brede meestal grijze kabel.

In beiden gevallen moet je ook nog de harddisk van partitie voorzien anders ziet je de harddisk niet.

Als je twijfel dan kan je best een foto maken.

ik heb mijn pc even open geschroefd en heb gezien dat ik nog 3 van de 4 sata contanten heb.

maar nu vraag ik me af hoe ik de voeding moet aan sluiten?

want de voeding kabel mat rood geel en 2 zwart

http://www.pc-helpforum.be/attachment.php?attachmentid=2830&stc=1&d=1252761757 zit aangesloten op de schijf lezer(waar je het cdtje van het spel in doet)en daar vandaan gaat een kabel met een label waar opstaat asus HDD Cabel, naar de dvd brander en naar de moederbord. http://www.pc-helpforum.be/attachment.php?attachmentid=2832&stc=1&d=1252763255

ik had voor de harde schijf deze of deze in gedachten.

wat is beter denken jullie???

groetjes marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegenwoordig zijn 1 TB harddisk niet meer duur zoals deze

Samsung Spinpoint F2eg Desktop :: Azerty

Maar zou je niet bij een gewone computerzaak zoiets niet kopen want je moet ook nog verzendkosten betalen. Ik zou de prijzen eens vergelijken.

Normaal gezien hebt je in de doos van de moederbord nog extra kabels.

heel erg bedankt voor de info enz.

maat 1t is gewoon te veel dat gebruik ik nooit ik ga vandaag iets zoeken tussen de 500 en 300 gig.

ik zal weer reageren als ik hem heb!

nogmaals bedankt voor de hulp groetjes marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.