Ga naar inhoud

drivers dell inspiron 6400??


frigooke

Aanbevolen berichten

haai,

ik heb mijn dell laptop inspiron 6400 volledig geformatteerd en heb dus geen cd met alle drivers...:bawling:

ik vind alle drivers wel terug op de site van dell, maar met mijn laptop kan ik zonder de drivers niet op het internet... blijkbaar kan je op de dell site enkel de driver uitvoeren op de pc waar je me online bent op dat moment, dit is dus een lastig probleem

vallen deze drivers op één of andere manier op te slaan op een usb-stick zodat ik de drivers op deze manier kan uitvoeren op de laptop?

vanaf dat ik op het internet kan lijkt mij mijn probleem opgelost, ik heb in mijn kamer enkel wireless internet (pro wireless van intel)...deze heb ik al kunnen vinden en opgeslagen (via de intel site), als ik bij uitvoeren ip info opvraag geeft de command dat het apparaat is losgekoppeld :banghead:... ik vermoed da er (weer) een driver ontbreekt want de wireless vindt wel een verbinding (via router, mr deze geraakt ook ni geïnstalleerd wegens ip adres van +-000.000.0.0)

heeft er hier iemand aub een oplossing:confused: (of iemand met hetzelfde type laptop(xp home) en die de instellingen kan doorgeven op één of andere manier)

alvast bedankt

greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je klik op download en dan wordt er eerst een download manager geinstalleerd en dan kan u gewoon downloaden zoals je normaal zou doen.

Ik heb geen Dell en heb dat gedaan.

Daarna kan je in configuratiescherm / software (programma bij vista) verwijderen.

Je krijgt dan een bericht alleen uit dit scherm verwijderen of zoiets en klik OK en dan is het weer weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok alles is gelukt (op pc waar wel framework opstond, dat was dus een probleem), behalve één driver en dat is deze van het geluid... blijkbaar hebben hier veel mensen van inspiron 6400 problemen met deze driver...

hoe kan je exact zien welke apparaten je hebt? ik meen me te herinneren dat hier n progke voor bestond...ikzelf heb de drivers van de dell site geprobeerd, ook een andere die ik voor het formatteren had opgeschreven (sigmatel 9200), maar geen enkele lijkt te werken

hoe kan je feitelijk deze drivers er deftig terug afgooien? is dit enkel de map op de hdd wissen??

greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download dit:

Download EVEREST Home Edition 2.20 - FileHippo.com

Start de programma

Bovenaan op Rapport / snelrapport / zuiver tekst

even wachten

Dan krijgt u een log.

Upload deze log.

Klik hier onder op meer optie

Scoll naar beneden

Klik op beheer bijlage

Bovenaan op Bladeren klikken

Dan uploaden

Even wachten

Je ziet u log.

Venster sluiten.

Reactie versturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat heb ik nu gedaan

blijkbaar is er al een probleem met het controlecentrum van ati opgelost door een .NET framework te installeren...

geluiddriver is ook ok nu, er waren twee drivers nodig in de juiste volgorde...

-nu heb ik mijn laptop ingedeel in twee partities (C en E schijf), waarvan windows xp home op mijn E schijf (10 GB)

Blijkbaar zijn er vele programma's of applicaties die geen path vragen bij installatie en nu zit mijn E schijf ongewild al vol met de bijkomende problemen... valt dit op één of andere manier op te lossen (kan je dat ergens instellen dat hij alles buiten windows (en Servicepacks) op de C schijf installeert of tenminste zijn eerste voorstel van de path hierop begint??)

Of is het beter om terug alles te formatteren en gewoon één partitie over te houden, dan heb ik hier geen last van

-er blijft nog een foutmelding komen bij het opstarten van windows, "kan software niet vinden van base system apparaat", bij apparaatbeheer zie ik dat het vermoedelijk over de ethernet kaart gaat (is dit ook van belang bij wireless internet?)

bedankt voor de moeite, ik ben ne lastige klant volgens mij...:-)

Report laptop.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor uw DVD-rw

Firmware

http://support.euro.dell.com/support/downloads/download.aspx?c=be&l=nl&s=gen&releaseid=R145166&SystemID=INSPIRONI6400/E1505&servicetag=&os=WW1&osl=du&deviceid=12341&devlib=0&typecnt=0&vercnt=1&catid=-1&impid=-1&formatcnt=1&libid=32&fileid=193445

Voor de chipset

Aanbevolen:

http://support.euro.dell.com/support/downloads/download.aspx?c=be&l=nl&s=gen&releaseid=R141246&SystemID=INSPIRONI6400/E1505&servicetag=&os=WW1&osl=du&deviceid=9707&devlib=0&typecnt=0&vercnt=2&catid=-1&impid=-1&formatcnt=1&libid=27&fileid=188377

Voor uw videokaart

http://support.euro.dell.com/support/downloads/download.aspx?c=be&l=nl&s=gen&releaseid=R128573&SystemID=INSPIRONI6400/E1505&servicetag=&os=WW1&osl=du&deviceid=10534&devlib=0&typecnt=0&vercnt=4&catid=-1&impid=-1&formatcnt=1&libid=6&fileid=171079

Voor draadloos netwerk

http://support.euro.dell.com/support/downloads/download.aspx?c=be&l=nl&s=gen&releaseid=R171131&SystemID=INSPIRONI6400/E1505&servicetag=&os=WW1&osl=du&deviceid=9540&devlib=0&typecnt=0&vercnt=7&catid=-1&impid=-1&formatcnt=1&libid=5&fileid=233125

Voor geluid

http://support.euro.dell.com/support/downloads/download.aspx?c=be&l=nl&s=gen&releaseid=R171789&SystemID=INSPIRONI6400/E1505&servicetag=&os=WW1&osl=du&deviceid=8907&devlib=0&typecnt=0&vercnt=3&catid=-1&impid=-1&formatcnt=1&libid=3&fileid=235761

Uw harddisk wordt te warm

De E: partitie – Te weinig ruimte vrij om behoorlijk te werken.

Swap vergroten.

Je hebt Telenet zo te zien in de log.

Wijzigen bij dns

Beter uitzetten als je geen probleem hebt anders zo doen.

195.130.130.132

195.130.130.3

Hebt je uw computer ingesteld als vaste IP adres?

Indien u bij Telenet ben dan bij voorkeur automatisch IP adres.

Mogelijk moet er nog een driver bijgevoegd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.