Ga naar inhoud

Constante pieptoon !!!


heksje

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik zal maar beginnen met bekennen dat ik absoluut niets van computers weet xD, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen (zeer eenvoudige stap-voor-stap info zou fantastisch zijn!)

Het gaat om het volgende:

Ik heb overlaatst een ander scherm aan mijn pc (Windows XP) aangesloten (Packard Bell monitor A720, daaraan hangen standaard Diamond audio technology boxen) en sindsdien is er een constante fluittoon uit de speakers te horen, onafhankelijk van het volume van de speakers. Voor de rest worden andere geluiden zonder problemen afgespeeld.

Ik weet niet of het aan de kaart zou liggen of drivers of nog iets anders (ik heb de drivers voor dat specifieke scherm al gedownload van de packard bell site, maar dat helpt niets. Verder heb ik geen flauw idee hoe ik mijn kaart kan controleren :s)

In dat scherm zit ook een microfoon ingebouwd, mss een kwestie van interferentie, maar ook als ik het microfoonplugje niet insteek blijft het gepiep.

Ik gebruikte dit scherm eerder zonder problemen aan een andere pc (met windows 2000), dus ik denk niet dat het probleem daar zit, maar zeker weet ik dat ook niet.

Het hele boeltje zit in geaarde stopcontacten (dat is blijkbaar ook van belang las ik ergens anders)

Hebben jullie nog andere info nodig? (mss best ook vermelden waar ik die info dan moet gaan zoeken:-))

Hopelijk weet iemand raad, want ik wordt onnozel van dat voortdurende gefluit :stupid:. alvast heel erg bedankt!

Heksje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de boxen nu wat verder van het scherm verwijdert?

Met sommige schermen kan dit een fluittoon geven, ik dacht wel alleen met CRT schermen (die grote bakken)

Ligt er in de buurt een gsm? Want dit kan ook voor rare situaties zorgen.

Ook al geprobeerd om de boel opnieuw aan te sluiten?

Dus kabels allemaal nog eens goed controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik ben vrij zeker dat ik de kabels juist heb ingestoken (ben op de website van de producent de handleiding nog eens gaan nakijken).

overigens heb ik de boxen los van de monitor, aangesloten op een andere pc (wel externe stroombron moeten aansluiten, want normaal krijgen de boxen stroom van de monitor) en daar werken ze perfect :(

zou het dus aan de monitor (of ingang) kunnen liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.