Ga naar inhoud

[OPGELOST] Start niet meer


michaelos1

Aanbevolen berichten

beste pchf,

Mijn toshiba laptop zonder boot cd werkt niet meer. Gisteravond werkt mijn laptop nog perfect, maar toen ik s'morgens (omdat toshiba mijn HDD 320GB heeft gesplist in een vista 100GB partitie en in ene backup van 200GB) mijn HDD vista wou resizen naar 200GB ging het perfect, maar later op de dag toen ik terug de pc aanzette geberude er niets meer er kwam enkel "A DISK READ ERROR OCCURRED" op en verder starte hij niet op.

Hopelijk hebben jullie snel een oplossing want ik hbe de pc nodig voor het school.

Grts, Michael.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt de harddisk verkleint en zoiets kunnen alleen expert doen.

Je harddisk is waarschijnlijk niet kapot want meestal zie je dat vooraf dat het gaat gebeuren.

Ik denk dat er iets misgelopen is.

Ken je wat van hoe je een Partitie moet maken?

Als dat zo is dan is de waarschijnlijk oorzaak dat de harddisk niet actief is en dan zou je dat moeten instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kan beste met Gparted doen.

GParted -- Welcome

Klik de live recht bovenaan.

Brand de cd en computer opstarten.

Kijk dan of je A ziet van actief bij de eerst partitie.

Zo nee dan actief zetten door op de patitie te klikken met de rechter muis en daar moet iets zijn om actief te maken.

Zie je helemaal geen partitie dan is het heel erg want dan zijn de gegevens kwijt.

Dan moet je op nieuw partitie maken.

Bij twijfel stopt je en vraagt je eerst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kan beste met Gparted doen.

GParted -- Welcome

Klik de live recht bovenaan.

Brand de cd en computer opstarten.

Kijk dan of je A ziet van actief bij de eerst partitie.

Zo nee dan actief zetten door op de patitie te klikken met de rechter muis en daar moet iets zijn om actief te maken.

Zie je helemaal geen partitie dan is het heel erg want dan zijn de gegevens kwijt.

Dan moet je op nieuw partitie maken.

Bij twijfel stopt je en vraagt je eerst.

Ik snap het niet helemaal kan ik met dit programma zonder (want dta gaat niet) windows mijn paratitie bekijken en veranderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.