Ga naar inhoud

[OPGELOST] Pc start niet op en xp kan niet opnieuw worden geïnstalleerd


Matn0

Aanbevolen berichten

Zoals in de titel omschreven zit ik met een redelijk probleem. De computer start niet meer op (blijft hangen bij win xp logo); in veilige modus lukt het ook niet (zwart scherm et knipperend streepje) en ook een herinstallatie via de xp cd-rom lukt niet (na het laden van de bestanden ook hier een zwart scherm met knipperend streepje).

Het zal dus waarschijnlijk een hardwareprobleem zijn (videokaart, moederbord,...???). Ik denk dat de schijf in orde is. ik kon hem inlezen en backuppen op een anderen pc en heb daarop ook al reeds schijfcontrole uitgevoerd.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn of hoe ik dit kan uitvissen?

De pc heeft de volgende eigenschappen:

Pentium 4 3Ghz

Asus P4S8X-X moederbord

Maxtor diamondmax 9 80GB HD

512mb Ram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand die weet wat er juist gebeurt in de pc wanneer het windows logo verschijnt of wanneer bij het herinstalleren van windows de cd geladen is?

Welk deel van de hardware wordt dan precies aangesproken?

Het is op deze momenten dat de pc namelijk blijft hangen (het windowsbalkje blijft doorgaan of bij het herinstalleren een zwart scherm met cursor)

Ik heb al proberen te herinstalleren met een andere schijf --> geen resultaat

Ook een ander geheugenlatje bracht geen oplossing

Aan de grafische kaart zal het niet echt liggen denk ik, ik merk geen andere beeldfouten op

Misschien de processor of het moederbord, de voeding?? Ik weet het niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je maar 1 korte piep krijgt, moet je de BIOS versie niet opzoeken want dat betekent dat alle essentiele onderdelen (moederbord, geheugen, processor, grafische kaart en harde schijf) goed functioneren.

Dit kan je ook nog proberen (als je het nog niet gedan hebt)

Start op vanaf de installatiecd en ga naar de herstelconsole.

Typ fixboot en druk enter

typ fixmbr en druk enter

sluit de herstelconsole en verwijder de installatiecd

herstart de pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik opstart vanaf de installatiecd kan ik enkel kiezen voor systeemherstel en dan vragen ze naar een diskette die ik niet heb.

Maar na de poging om dit te doen startte de pc plots wel op en dat is al een tijdje geleden (ik koos wel voor veilige modus met opdrachtpromt) wss een toevalstreffer?? In het begin deed hij het soms ook wel even. Ik zou nu toch nog graag het probleem identificeren.

ideeën??

Link naar reactie
Delen op andere sites

De windows systeem herstel diskette.

Intussen heb ik via een andere pc een backup van de shijf gemaakt en hem geformateerd. En ook met de geformateerde schijf wilde hij windows eerst niet installeren. Zie bovenstaand probleem. De tweede poging lukte wel nu installeert hij dus opnieuw xp. (Het lijkt erop dat ik meer kans maak om op te starten of te installeren als ik de stroom afsluit voor ik hem terug heropstart)

Ik vrees echter toch dat hij bij de eerste heropstart van de setup opnieuw niks zal doen en dat het bijgevolg een hardwareprobleem is van het moederbord of zo of kan het nog iets anders zijn?

---------- Post toegevoegd om 15:51 ---------- Vorige post was om 15:47 ----------

Hij liep dus inderdaad opnieuw vast en toen ik de stroomkabel even verwijderde en de stroom van het moederbord haalde door op de powerknop te drukken doet hij nu wel verder met de setup van xp.

Ik vermoed dat de pc dus een probleem heeft met het heropstarten of iets met de voeding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.