Ga naar inhoud

[OPGELOST] Windows Hotmail blauwe achtergrond


Gast

Aanbevolen berichten

Bij het beantwoorden van een e-mail bericht op Windows Live Hotmail is sinds gisteren de achtergond standaard grijsblauw geworden (daar waar ik tekst moet invoeren alsook de achtergond van de copie van de mail die ik beantwoord). Daardoor zie ik de cursor niet meer en kan ik dus eigenlijk niet meer behoorlijk tekst typen. De tekst verschijnt wel op de blauwgrijze achtergrond.

Dank bij voorbaat voor oplossing.

(Ik werk met Windows XP)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dus wel accountgebonden.

Open de account met het probleem en kijk bij instellingen naar achtergrond of thema's.

Fantastisch!! probleem opgelost!! Ik had zitten zoeken bij de instellingen van de Hotmail site, maar daar vond ik enkel iets over thema's. Gelukkig ben ik dan gaan neuzen in de balk bovenaan bij Extra/ internetopties en daar tot mijn grote opluchting iets over achtergrondkleur gezien dat op grijsblauw stond!! Je maakt mij echt gelukkig! Ik dacht al aan een of andere hotmailvirus of zo!

Maar hoe komt het dat die instelling veranderd is van wit naar blauwgrijs???? Niemand hier heeft dat veranderd! 't moet dus wel binnengesmokkeld zijn via internet?

Nogmaals dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnengesmokkeld via internet!? Of je account gehackt?

Verander het paswoord voor die account

Wat gebruik je als antivirus en eventueel firewall?

Heb je ook een anti-spyware en anti-malware bescherming? Welke?

tja, hoe komt het dat die achtergrond veranderd is? Ik weet het niet.

Ik had security paket bij Telenet, maar dat bleek op den duur te zwaar voor mijn PC. Op aanraden van info op dit forum heb ik Telenet security pack stopgezet en gratis AVG gedownload, omdat dit -zo beweerde men- ook beter is dan die Telenet security pack.

Daar zit blijkbaar anti-spyware op, maar firewall en anti-mal-ware??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je het paswoord van die hotmail account al veranderd?

AVG is inderdaad goed. Ik gebruik dit zelf ook en sinds de versie 8.0 waar de anti-spyware module is toegevoegd, vind de scan met spybot niks meer.

Voor de zekerheid gaan we je systeem toch eens nakijken.

Maak een logje met Hijackthis en zet dit in een volgende post.

http://www.pc-helpforum.be/f163/hjt-logje-aanmaken-hoe-lees-het-9594/

Wel installeren en uitvoeren onder een account met administratorrechten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er allemaal vrij proper uit.

Start Hijackthis op. Ben je gebruiker van Vista kies dan voor “Run as administrator" of "Uitvoeren als administrator". Selecteer “Do a system scan only”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

R3 - URLSearchHook: (no name) - *{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Download MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware).

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder). De log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in MBAM.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computeropnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw HijackThis log.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.