Ga naar inhoud

Standaard Printer wordt niet onthouden


Tijmen

Aanbevolen berichten

Goedendag,

Ik heb bij ons in het bedrijf een probleem met een laptop waarvan ik het probleem niet kan achterhalen. op de een of andere manier wordt de standaard printer continue terug gezet naar een printer die de medewerker niet geselecteerd wil hebben. ook als ik als administrator rechten de printer instelling correct zet worden deze na een tijd niet onthouden en gaat de standaard printer weer naar zijn oude instelling.

Weet iemand van jullie wellicht een oplossing?

gr, Tijmen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat het hier om een netwerk printer die verbonden is met netwerkkabel of draadloos?

Welk merk en type?

Anderzijds heb ik begrepen dat medewerker 1 bijvoorbeeld canon 1 als standaard wilt en de beheerder canon 2 als standaard printer wilt. Als dat zo is dan is dat te regelen volgens computer.

Het gaat om een netwerkprinter die in het netwerk hangt via de kabel. dit zit vervolgens aan de active directory gekopppeld en zo kunnen we de printers gemakkelijk installeren bij gebruikers.

het is inderdaad zo dat diverse gebruikers diverse printers geïnstalleerd krijgen. normaal kunnen we dus per gebruiker bepalen wat de standaard printer is. echter lukt het nu niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gebruikt "active directory gekopppeld " en dat is dan windows 200 of 2003.

Dat moet ik nog even opzoeken.

Zelf heb ik ook 2 netwerkprinter doch ik gebruik geen "active directory gekopppeld".

Bij elk computer installeert ik dan de netwerkprinter zodat ze rechtstreeks kunnen printer door middel van Ip-adres zonder tussenkomst van andere computer.

Wordt in "active directory gekopppeld" dan bepaald wie wat mag?

Dus betekend ook dat ieder computer ook enkel op internet kan via de beheerder van de computer in dit geval de server.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gebruikt "active directory gekopppeld " en dat is dan windows 200 of 2003.

Dat moet ik nog even opzoeken.

Zelf heb ik ook 2 netwerkprinter doch ik gebruik geen "active directory gekopppeld".

Bij elk computer installeert ik dan de netwerkprinter zodat ze rechtstreeks kunnen printer door middel van Ip-adres zonder tussenkomst van andere computer.

Wordt in "active directory gekopppeld" dan bepaald wie wat mag?

Dus betekend ook dat ieder computer ook enkel op internet kan via de beheerder van de computer in dit geval de server.

de AD is windows 2003 en wij hebben zo veel netwerk printers dat het geen doen is om op elke pc de printer los te installeren (ons netwerk bestaat ruw weg uit 150 pc's en 20 printers)

Alvast bedankt. Tijmen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De netwerkprinters zijn ingesteld via TCP/IP het zijn echte netwerk printers en het werkt bij alle machines goed. op alle machine's waar win XP of win Vista drait hebben we geen probleem. Op deze laptop echter wel. ik ga als de gebruiker vandaag tijd heeft er weer achter zitten om ook uit te vogelen wat het is.

Hoor graag nog meer van je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.