Ga naar inhoud

led scherm laptop


borreken

Aanbevolen berichten

Ik zie in de folders en op het web dat men blijkbaar overschakelt naar led-schermen.

Geven deze led-schermen meer contrast of zijn ze enkel zuiniger ?

Ik wil een budget-laptop kopen (500-750 euro) met een breedbeeld 17 inch scherm - apparte videokaart en hoge resolutie. Ik heb slechte ogen en heb behoefte aan sterke contrastrijke weergave. Kooptips welkom. Danku

Link naar reactie
Delen op andere sites

U een laptop voorstellen kunnen de andere leden beter dan ik.

Maar een budget van 750 maximaal zou ik toch wel hoger zetten tot 950 euro.

Dan hebt je zeker een laptop met goede videokaart.

Ik weet niet of u op de hoogte ben maar mensen die niet goed kunnen lezen kunnen bij toegangkelijkoptie de teksten enz vergroten.

Daarbij zou ik wachten op windows 7 omdat die minder vensters en hinderlijke info geven die nadelig is voor u als je het vergroot.

Officieel is 22 oktober de dag van Windows 7 maar ik denk dat je voor die tijd wel een laptop kan vinden met Windows 7.

Bent u niet zo slechtziende maar ziet u minder goed dan kan je bij gewone instelling ook de font vergroten en iconen vergroten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een LED scherm zou in principe een beter contrast moeten hebben.

Omdat deze dus met led's werken en niet met ccfl's.

In tegenstelling tot ccfl kan een led wel "uitgaan" en daarom is zwart écht zwart.

Ik vind een led scherm wel mooi, maar zo een groot verschil is het niet.

Ze zijn vooral een stuk dunner en zuiniger, wat dus wel heel toepasselijk is bij een laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kollega van mij had een netbook bij van toshiba. Dat kleine ding heeft een bijzonder contrasterend scherm

(zo ervaar ik dat toch) . Blijkt led backlight belichting te hebben.

Kan U me zeggen zonder te technisch te worden waat dat is ? Ecjt led zal het wel niet zijn want dan stond het er in het groot wellicht op :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het simpel houden, zonder technische termen.

Je hebt twee soorten Led schermen, de goedkopere en duurdere.

De goedkopere (White Leds), deze hebben een beter contrast dan CCLFl's, maar qua beeldkwaliteit scheelt het niet zo veel.

RGB Leds hebben een beter contrast en hebben echtere kleuren, maar ze kosten wel enorm veel.

Je zou is moeten kijken in een winkel naar een laptop met led scherm, dan kan je voor jezelf beter bepalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.