Ga naar inhoud

laptop bevriest willekeurig


swiffer

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zit hier met een probleem met mijn Laptop. Op willekeurige momenten bevriest het scherm en is de laptop gewoon vastgelopen. Het is ineens begonnen zonder enig bekende oorzaak. Er is al van alles geprobeerd op het probleem te verhelpen, maar er is tot nu toe nog niks wat heeft geholpen.

Gegegevens van de laptop:

MSI Megabook 645

Gegegevens over de laptop staan op deze engelstalige link: http://www.notebookcheck.net/Review-MSI-Megabook-645.254.0.html

Er zijn wel een aantal dingen die verschillen. Er zit 2 GB geheugen in(2x1GB), de max snelheid is 2,13GHz, het toetsenbord is AZERTY, de harde schijf is 100GB(Fujitsu MHV2100AT).

Besturingssysteem wat eropstaat is Windows XP Home SP3.

Pogingen die al gedaan zijn zonder goede uitkomst.

- De harde schijf eruitgehaald en van een LiveCD versie van windows/linux te draaien. Draait even goed tot hij ineens weer bevriest.

- De wireless zelf is eruitgehaald, laptop bevroor.

- Geheugen is gewisseld, laptop bevroor.

- Zonder enige randapparatuur eraan(USB muis en dergelijke), laptop bevroor.

De laptop is altijd goed onderhouden geweest en staat op de lagere sneldheids instelling. Heeft altijd op 768MHz gedraaid en niet op de volle 2.1GHz. Af en toe is dat voor enkele momenten gebruikt voor als er een zwaarder programma gebruikt werd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw videokaart is slechts 128 mb.

Mogelijk heeft dat te maken dat je te zwaar programma gebruikt die veel van de videokaart vraagt en daarbij dient hebt je uw proccesor veel te laag staan.

Dat u vroeger goed kon werken laat me buiten maar 1/3 van processor kracht vragen zoiets snap ik maar niet.

Wat voor zin heeft dat.

Als er een programma draait op 1/3 van processor dan draait die op 1/3 en niks mee of minder.

Maar door het feit dat je uw processor zo laag zet heeft dat ook nog invloed op de geheugen want die zal ook niet de volle baanbreedte nemen maar eveneens 1/3. Weliswaar heb ik een computer maar die draait dag en nacht en als er niks doe dan staat de processor op slechts 1%.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.