Ga naar inhoud

Draadloos internet


Keppetje

Aanbevolen berichten

Hoi,

Wij zouden gaag draadloos internet hebben op onze tower pc. We zijn achter zo een usb stick geweest. Ik heb geprobeerd om hem te installeren maar dat lukt niet. telkens als ik de ontvanger aanslluit op de pc komt er rechts onderaan een ballonetje met de tekst dat 1 usb poort een pik heeft gekregen. Ik heb de installatie cd-rom al geprobeerd maar dat lukt ook niet.

weet er soms iemand wat het probleem kan zijn,

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Algemene opmerking.

Je kan beter een inbouwkaartje kopen voor draadloos netwerk. Dat is altijd beter dan een usb-adapter en in een tower heb je plaats om het in te pluggen, wat bij een laptop niet altijd het geval is.

Je probleem.

Ik heb ongeveer hetzelfde voorgehad met een externe harde schijf toen ik ze aansloot via een hub. Rechtstreeks op de pc had ik geen problemen meer.

Waarschijnlijk trekt die usb-stick meer stroom naar de usb-poort dan goed is voor de hub. Om beschadiging te voorkomen wordt dan de poort afgesloten. Na verwijderen van de stick kan je de poort resetten zodat ze weer gebruiksklaar is.

Je moet die usb-adapter inpluggen in een usb-poort rechtstreeks op de pc en niet op een hub.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de stick verwijdert en je krijgt een tekstballonnetje om de poort te resetten, moet je gewoon de instructies volgen. Als er geen boodschap komt, is resetten niet nodig.

Het kan ook een probleem zijn van de poort zelf.

Plug eens een gewone usb-datastick in de poort waar de draadloze adapter heeft ingezeten om te controleren of ze nog goed werkt.

Probeer de stick eens op een andere usb-poort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft die externe disk een eigen voeding?

Het kan zijn dat de stroomvoorziening via de usb niet meer werkt door die piek waarover je sprak in je eerste bericht. Misschien ergens een beveiliging gesprongen.

Volgens mij kan je 2 dingen doen.

1. Ermee naar de pc-winkel gaan.

2. Een zogenaamde "powered" hub gebruiken. Dit is een USB-hub met een eigen stroomvoorziening. Hierdoor moet de usb-poort van de pc geen stroom leveren aan de apparaten die op de hub worden aangesloten.

De 2 de optie is een mogelijke oplossing maar zonder garantie dat het zal werken.

Als je van iemand een dergelijk hub kan lenen om te proberen, hoef je geen verloren kosten te doen als het niet werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.