Ga naar inhoud

werkt deze samenstelling?


Aanbevolen berichten

hallo,

ik wil voordat Call of Duty Modern Warfare 2 uitkomt nog graag een update maken in mijn pc en dit wordt dus mijn opstelling:

moederbord: ASUS Rampage II Moederbord

processor : Intel Core i7 975 extreme edition

Ram : OCZ Blade 6 GB DDR3 op 2133 mhz

voeding : Antec TruePower Quattro 1000

koeler : Cooler Master V10 socket 1366

videokaart : Club 3D radeon hd 4870x2

dus dit wordt als het mogelijk is mijn nieuwe opstelling =]

de videokaart heb ik al maar de rest wordt allemaal vervangen.

dus is deze opstelling mogelijk of niet of kan het nog beter?

mvg

Max Post

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als eerste zou ik een 920/860 pakken i.p.v. een 975.

Het verschil in games ga je niet echt merken. (Maar wel op je rekening ;-))

Als voeding kan je gerust een 700 watt exemplaar nemen, 1000 watt is echt overkill. Zelfs met een 750 watt Corsair kan je twee van die HD4870X2's in je bak steken.

Die V10 maakt veel lawaai en presteert niet goed, pak een Mugen 2 in de plaats.

Dat OCZ gehuegen is echt voor overklokkers. Een i7 op standaard snelheid kan maar 1333mhz aan. Koop gewoon een simpel setje OCZ Gold.

Spijtig dat je de videokaart al hebt, je had beter een 5870 in de plaats genomen.

O, en waar is je HDD ?

Dat moederbordje is echt voor die-hard gamers, als je al die extra overklokfuncties enzo niet nodig hebt, kan je gewoon een bordje van MSI, Gigabyte nemen.

Met al het geld dat je wint, koop je beter een SSD/Groot Scherm.

En heb je al een OS ?

En vermeld je budget, misschien kunnen wij dan iets beters samenstellen.

Sorry voor al die slechte kritiek, maar wij zijn er om te helpen! ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

bedankt voor je snelle reactie =].

ik ben zeker een hardcore gamer, ik heb al een scherm: samsung syncmaster 2253bw 2ms. ik heb ook een kast. ik heb deze samenstelling gekozen omdat ik zeker ga overclocken, en ik weet niet echt veel van ram geheugen, ik had namelijk gehoord dat hoe meer mhz je neemt hoe sneller die gaat. mijn budget is ongeveer 2000euro meer kan ik niet aan.

mvg

Max Post

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk dat je gaat overklokken maar er zijn wel twee takken:

De wereldrecord overklokker of de overklokker die meer uit zijn systeem wilt halen en af en toe is wat suicide shots.

Ik bedoel dus ga je met Ln² werken, droogijs of die dingen?

Of blijf je gewoon bij lucht of water?

Als je gewoon lucht gaat, en de processor overklokt kan je best een Core i7 920 D0 of een 950 of een Core i7 860 of 870 nemen.

Voor altijd, stabiel dus kan je die wel rond de 3.8-4.0Ghz krijgen (misschien de 920 niet).

Als je dan Superpi wilt draaien kan je op lucht wel 4.1-4.5Ghz afhankelijk van de processor.

En dan kan je best geheugen nemen van 1600Mhz tot 1800Mhz met CL8.

Als het niet veel scheelt kan je best het goedkoopste 2000Mhz geheugen nemen, want deze gebruiken bijna allemaal Elpida Hyper chips die goed tegen de snelheid kunnen!

Is er een rede waarom je voor 1366 gaat?

Als je voor Core i7 920 of 950 (of 975 maar dat kost enorm veel!) heb je een socket 1366 nodig.

Dan zou ik voor een Evga Classified gaan, wat een moederbord is dat heel bekend staat onder overklokkers (kijk maar eens hwbot.org)

Als je voor Core i7 860 of 870 gaat wat 1156 is, is de Asus Maximus III Formula een goede keus!

DIt wel om aan te nemen dat je niet onder Ln² gaat en stikstof!

Als hardcore gamer zou ik ook geen HD4870x2 meer gebruiken, verkoop die en koop een HD5870 of zelfs twee.

Dan heb je tenminste het nieuwste van het nieuwste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

uuhmm ik ga overclocken maar niet zo serieus hoor xD, gewoon om alles uit mijn samenstelling te halen. je moet socket 1366 hebben om een i7 er op te zetten of niet dan? ik zou natuurlijk voor een 950 kunnen gaan is allemaal wel wat goedkoper maar zit er veel verschil tussen de 975 en 950? en het geheugen vindt ik allemaal wel goed zoals het zit maar dan op 1600mhz. en dat Evga Classified moederbord werkt dat beter voor gamen of is de gekozen moederbord goed genoeg?

mvg

Max Post

Link naar reactie
Delen op andere sites

Intel heeft het een beetje moeilijk gemaakt.

Je hebt Core i7 op socket 1366 en op socket 1156, socket 1366 is zowat het "high-end" terwijl 1156 "mid-range" is.

Dus op 1366 heb je de 9XX serie, dus 920 en 950 deze presteren zeer goed als het gaat om videobewerking en dergelijke.

Als je wilt gamen moet je wel de 950 nemen, vanwege de klokfrequentie.

Nog beter is de 1156, dit zijn Core i7 en Core i5.

Een Core i7 860 presteert in games soms zelfs beter dan een Core i7 920.

Dus tenzij je van plan bent om meerdere videokaarten te nemenn is een Core i7 860 icm met 4GB 1600Mhz CL8 of zelfs CL7.

Met een MSI P55-GD65 of Gigabyte P55-UD4 een zeer goede keuze!

Dan heb je nog geld over om je HD4870x2 te verkopen, een HD5870 te kopen, en een SSD er nog bij.

Dan gaat je pc pas echt snel aanvoelen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is die 2000 euro voor het hele systeem of enkel de componenten, moet er nog een kast o.i.d. aangeschaft worden?

In ieders geval even een samenstelling gemaakt met een multi GPU opstelling:

Azerty

Voeding: Antec CP-850

Moederbord: ASUS P6T WS Professional

(Rampage II Gene/Maximus kan ook maar dan krijgt de bovenste grafische kaart weinig lucht)

Processor: Core i7 920

Koeler: Prolimatech Megahalems met extra fan clips

Fans: 2x Tacens Ventus Pro 120mm

Geheugen: OCZ Reaper HPC Edition 6GB 1866Mhz CL8

Grafische kaart: 2x Sapphire HD5870

SSD: Intel X25-M Mainstream Solid State Drive 160GB

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.