Ga naar inhoud

Laptop Acer Wilt niet meer opladen en werkt ook niet op spanning


Chinofreak

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een probeem met mijn laptop,

sinds zaterdag deed mijn laptop niet meer.

Hij was bijna leeg dus ik besloot hem op te laden. Maar het gekke was hij reageerde er niet op. (Viel dus in slaapstand modus).

En nu als ik weer wil opladen geeft hij bij de batterij indicatie knipperende lichtjes som 2 sec en soms wat langer. Maar wilt niet aangaan.

heb ut ook met zonder accu geprobeerd maar werkt ook niet. Hij gaat wel eventjes aan als ik op aan knop druk je ziet heel eventjes die lichtjes aan gaan(aan/uitknop en die lampje).

Heb ook soms momenten als ik de accu weer terug doe. Dat tie soms aan het opladen is. MAar dan valt die batterij lampje weer uit daarna gaan ze beide aan(orangje) en weeer uit. Dat gebeurt paar x en dan spring tie weer op dat knipperend gedoe.

Heb mijn laptop nodig voor mijn opleiding.

Kan iemand mij helpen.

Het is een Acer aspire 6xxxx nog wat

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dit probleem ook gehad tegen ons hebben ze gezecht dat de connetor of zo iets stuk was nu daarom is dat ook niet bij u

he :-)

maar als je de stekker van de lader aan raakt op het punt van waar dat hij in de laptop zit gaat het op laden dan soms wel en soms niet ?

ja dat zeiden ze tegen mij dat er iets inwendig probleem is.

nou soms als ik even de accu apart leg en later weer terug zet.dan gign tie eventje opladen 2 sec. en viel tie weer uit en weer opladen en weer uit, en toen in slaapstand en weer het zelfde verhaal. en nar paar minuten gaat tie weer knipperen om de paar seconden

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook is gehad dat het aan de oplaader zelf lag en wij hebben een andere oplaader gekocht en toen ging de wel weer een tijde mee

maar daar ken ik niet zo veel van je moet een oplader hebben die volgens mij de juiste ampere (A) geeft en de juiste voltage (V) geeft

maar ik zou wachten tot dat iemand met meer ervaring hier een antwoord neer post

:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook is gehad dat het aan de oplaader zelf lag en wij hebben een andere oplaader gekocht en toen ging de wel weer een tijde mee

maar daar ken ik niet zo veel van je moet een oplader hebben die volgens mij de juiste ampere (A) geeft en de juiste voltage (V) geeft

maar ik zou wachten tot dat iemand met meer ervaring hier een antwoord neer post

:-)

hey bedankt voor je bericht. ik begon ook te twijfelen of het nou echt aan mijn laptop lag

was nog ff naar mijn (ict) docent gewees.hij zei dat het waarschijnlijk aan de connectoren lag maar ook mogelijk aan de adapter, maar wist dus niet cker en advisseerde me om een ander adapter te prooberen. zodat ik cker wist of het daaraan lag of niet. dus ben even naar een andere pc shop geweest, hij zei dat de spanning goed was dus dat het ook aan de laptop lag, ik had de hoop gegeven maar dacht ik wil toch even checken met een andere adapter (had zo'n rare gevoel dat ik het moest proberen ) en wonderbaarlijk begon tie op te laden. wat een opluchting ander kosste het wat...hij zei dat het dus aan de plug(2 pinnetjes) van de adapter lag die zat te los en wordt een nieuwe op gezet/gesoldeert.

25 euri ongeveer

ik zal in de toekomst daar meer opleetten dat de problemen ook in de plug kunnen zitten.

ik dacht bij mezelf ook het is de adapter of de accu of de laptop. en de gast waar ik eerst was geweest(dus niet de 2de waar ik mijn laptop hen achter gelaten). zei dat de adapter en accu goed waren. dus het lag aan de laptop. ik ging er vanuit dat hij gelijk had. zonder jullie ervaring en hulp zou ik waarschijnlijk nooit aan een andere adapter denken.

---------- Post toegevoegd om 18:59 ---------- Vorige post was om 18:57 ----------

ik zal nog van me laten of het gefixt is

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel nu dat die werkt zou ik daar voorzicht mee zijn:-p ik zette mijn laptop altijd iets te wild in de zetel en zo ging die bij mij stuk :-p

maar later las ik de handleiding en je mag de laptop niet op de zetel of op de mat zetten omdat je de verluchting dan afdekt en zo wordt die warm je moet hem blijkbaar op een vlakke ondergrond zetten

ik heb het me afgeleerd om de laptop in de zetel te zetten en heb nu al heel lang geen problemen met het opladen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Wat willen jullie weten over de opladers en evt. amperes. Kan jullie wel verder helpen.

ik zelf zoek geen oplaader meer gelukkig maar als je een nieuwe oplaader zoek omdat de originele kapot is moet je toch denk ik de zelfde voltage en apere hebben

als de originele oplaader 12.5V geeft en 8mA

dan lijkt mij het niet gezond om dan ene te nemen met 12.5V en 1.2A

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hey sorry dat het ff duurde. Hij kon ut niet meer maken. Maar heb een andere oplader gekocht van Conceptronic 19 V 3,75A Max

Laptop DC 19V - 4.74A

Hij werkt nu weer gelukkig.

Bedankt voor jullie adviezen!!!!

---------- Post toegevoegd om 23:09 ---------- Vorige post was om 23:07 ----------

Voltage gelijk houden en ampere mag wel iets hoger zijn; niet lager!!

Succes!

Hoi Ik heb nu een adapter die wat lagere ampere heeft dan de laptop. Is dat een groot probleem:S:S:S??

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.