Ga naar inhoud

Windows 7 mediacenter werkt schokkerig ondanks goede hardware


Matn0

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn HTPC. Dit is een systeem die ik zelf in elkaar heb gestoken. Het probleem is dat wanneer ik de pc gebruik - ik gebruik wel enkel de mediacenter van windows 7 - het systeem nu en dan eventjes bevriest om luttele seconden later opnieuw in gang te schieten. Bijvoorbeeld wanneer ik navigeer tussen opnames, doorspoel. Het is heel erg bij het navigeren in de muziek op mijn pc. Zelfs tijdens het afspelen van muziek durft hij wel eens te haperen. Ik vind dit erg vreemd aangezien de hardware dacht ik meer dan voldoende is om vlot te kunnen werken.

------------------------------------------------------------

Specs:

------------------------------------------------------------

MB: Gigabyte Ga-ma780g-ud3h

PR: Athlon 64 LE-1660 2.8Ghz

GH: 2024 mb Kingston PC 6400 800mhz geheugen dual channel

HD: 2x Samsung spinpoint F2 1TB

OD: DVD-RW onbekend merk

2 TV-kaarten Hauppauge PVR-150MCE & PVR-250

------------------------------------------------------------

Iemand ideeën, is dit hardwaregerelateerd of is dit een softwareprobleem en hoe kan ik dit uitvissen. Ik wil namelijk heel graag een soepel draaiend mediacenter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net de recentste drivers voor het moederbord chipset, en geluidskaart volgens windows 7 geherïnstalleerd (windows 7 vindt trouwens zelf bijna alle drivers via de updates) maar nog altijd de zelfde problemen met het mediacenter.

Andere ideeën?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.