Ga naar inhoud

pc-samenstelling


l_maister

Aanbevolen berichten

Ik heb mij eens bezig gehouden met het samenstellen van een pc.

Dit zijn de onderdelen:

moederbord: All-in solutions Power4Pc - Asus P6T SE Mainboard (90-MIB870-G0EAY00Z)

behuizing+voeding+ 1koeler:All-in solutions Power4Pc - Antec Sonata III Case (0761345-08142-9)

geheugen (hiervan wil ik er 2 van kopen): All-in solutions Power4Pc - G.Skill 2gb ddr3 1066 3GBNQ CL7.0 memory (kit) (F3-8500CL7D-2GBNQ)

grafische kaart:

All-in solutions Power4Pc - XfX Nvidia GeForce GTX 260 grafische kaart (GX-260X-ADJL)

processor:

All-in solutions Power4Pc - Intel CORE i7 920 (BX80601920)

geluidskaart: All-in solutions Power4Pc - Creative Labs X-Fi Xtreme Audio (PCI-E, Bulk) (30SB082000000)

harde schijf (hier wil ik er ook 2 van kopen): All-in solutions Power4Pc - Western Digital Caviar Green 500gb (WD5000AADS)

CD/DVD: deze ga ik later aankopen in de plaatselijke pc-winkel

Mijn vraag is nu

-werkt het?

-werkt het naar behoren?

-zijn er eventueel goedkopere producten, met even goede of betere prestaties?

Ik wil de pc voor vanalles gebruiken (werken, gamen,...), en wil het nog een vrij lange tijd laten meegaan(daarom ook iets-modernere onderdelen). Daarmee bedoel ik dat ik hem wel af en toe wil uitbrijden of aanpassen met andere onderdelen, maar niet hem moeten wegsmijten na x-jaar.

Mijn budget ligt rond de 800 euro. Ik weet dat de onderdelen samen nu bijna 1000 euro kosten, maar ik ga hem pas beginnen bouwen in Januari wanneer het solden zijn. Op die manier kan ik dezelfde onderdelen kopen in de plaatselijke pc-winkel aan een lagere prijs (en ik verwacht dat de prijs nog zal dalen van een paar onderdelen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij de winkel die jij genomen hebt, nog iets beters en goedkopers samengesteld.

Er zijn een paar zaken die net wat beter kunnen.

Dit is het dan geworden:

pchh.jpg

Ik ben van socket overgestapt op 1156, dit is wat goedkoper, en is in sommige gevallen sneller.

Het geheugen heb ik ook aangepast, dit is nu gewoon 4GB (één setje van 2 x 2GB), ik heb het zelf ook en ik ben er zeer tevreden van!

Als je jou systeem zou genomen hebben zou je best 6GB nemen, omdat dit in tripple channel moet draaien, maar met 1156 is het gewoon nog dual channel dus 4GB is dan de juiste keuze!

De hardeschijf die jij gekozen had is een tragere opslag schijf, deze zijn niet snel, en zijn eerder bedoelt om grote hoevelheden op te slagen, zoals films en muziek.

Nu zit er één hardeschijf in, die snel is, en nog eens een capaciteit heeft van 1TB (hetzelfde wat je zou bekomen als je twee van de Western Digital Green's neemt)

Dvd-brander heb ik er ineens bijgestoken, deze zou ik kopen!

Als je over 2 maand gaat kopen, kan je nu best wat rondkijken maar je definitieve systeem kan je best dan zoeken.

Want de technologie gaat zo snel vooruit, en we verwachten nog wat aankondigingen van belangrijke producten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.