Ga naar inhoud

RTHDCPL.EXE (0x0000142)


Peel

Aanbevolen berichten

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Alks we de juiste driver vinden voor je geluidskaart , zou ik nogmaals Stegisofts tip uitvoeren.

Daarna wel de nieuwe driver installeren.

Ik zoek verder.

Ik ben aan koffie toe , dus mss een vraag die hier ergens al beantwoord staat :

Is het een onboard audiochip of een aparte geluidskaart ?

De naam van het moederbord zou ook van pas kunnen komen .

Download en installeer eens deze :

Download EVEREST Home Edition 2.20 - FileHippo.com

Start Everest , en klik in de rechterkolom op het "Moederbord"-icoon .

Doe dit 2 keer na elkaar , en zo krijg je de gegevens van je moederbord.

Wat staat daar naast "Moederbordnaam" ?

Succes, Kuoi

Probeer zo eens:

Start de computer op en klik de hele tijd op F8

Je komt in veilig modus.

Ga nu naar hardware / apparatenbeheer

Verwijdert de audio driver

Kijk meteen ook in configuratiescherm / software of er daar ook realtek programma zijn.

Dan opnieuw installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik nu eens zou doen ...

Klik eens op "Start" > "Uitvoeren" , en type daar "devmgmt.msc" (zonder de quotes "). Druk "OK" of op de "Enter"-toets

Ik zou dan bij "besturing voor geluid , video , en spelletjes" de Realtek verwijderen.

Na verwijderen eerst :

Start > Zoeken > Alle bestanden en mappen

Bij "Geavanceerde Opties" moet je de volgende items aanvinken ... 'Systeemmappen doorzoeken' , 'Verborgen bestanden en mappen doorzoeken" en "submappen doorzoeken"

Bij "zoeken in" mag je alleen zoeken op je C-schijf hoor

Zoek naar "rthdcpl" (zonder quotes ") en verwijder de "rthdcpl.exe" bestanden die je vind.

Start nu opnieuw op .

Succes, Kuoi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie net dat ik in mijn tekstje 1 klein dingetje vergeten ben.

Alhoewel er bijstaat dat je opnieuw moet opstarten , is het mss voor anderen duidelijker als we hier ook meedelen , dat bij de heropstart de geluidskaart opnieuw (en deze keer hopelijk juist) geïnstalleerd word.

Als het "opgelost" is , mag je op onderstaande link klikkken ...

http://www.pc-helpforum.be/solved.php?do=marksolved&t=18726

Groetjes , Kuoi

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.