Ga naar inhoud

Packard bell laptop valt uit tijdens gamen

Senda4

Aanbevolen berichten

Gisteren viel mijn laptop ook uit, als ik gewoon op het internet surfte, hoe kan ik zien waar de fout zit waardoor mijn laptop uitvalt?

Als ik opstart nadat hij uitgevallen is, komt er gewoon op, Windows is niet correct afgesloten, en dan kan ik kiezen hoe ik opstart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet nodig want ik weet dat het daar niet aan ligt. Het gebeurt zowel als ik hem net opstart, evenals ik hem al enige tijd heb laten aanstaan. Het gebeurt enkel bij games. En hij voelt ook totaal niet warm als het gebeurt.. Als ik alle processen beëindig, dan valt hij ook niet uit maar het is niet erg praktisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

-------------------------------

Het antwoord dat ik van een HP medewerker kreeg via email:

Hartelijk dank voor het contact opnemen met de HP E-mail ondersteuning. Mijn naam is Robert Schultze. Samen met u zal ik proberen het door u in uw e-mail aangegeven probleem op te lossen

Uit uw e-mail maak ik op dat uw notebook vaker spontaant uitvalt. Dat is een vervelend probleem. Omdat u aangeeft dat uw notebook niet warm wordt en u aangeeft dat er een vreem geluid te horen krijg als u opstart wil ik u als eerste aanraden uw harddrive te testen op fouten. Dit kunt u als volgt doen:

1. Zet de notebook uit en schakel deze weer in.

2. begin direct op F10 te tikken todat het biosconfiguratiescherm zich opent.

3. Beweeg met de pijltjes toetsen naar het tabblad Diagnostics/Diagnose.

4. Selecteer met de pijltjes op het tabblad diagnostics de Primary harddisk selftest.

5. In het scherm daarna selecteert u, als u daar de keuze toe krijgt, de Extended test en drukt u op enter om de test te starten.

Deze test zal rond de 90 minuten in beslag nemen. Vaak krijgt u, wanneer er een fout is al direct het resultaat te zien. Soms vind hij deze pas na enige tijd scannen. Wanneer de test fouten aangeeft, schrijf dan de foutcode op en zet het systeem uit. De Schijf dient dan vervangen te worden.

Als u hierbij geen problemen ontdekt is het ook een idee om het werkgeheugen van uw systeem te testen. Er is een programmaatje dat dit automatisch doet, genaamd MemTest86. U kunt dit op de volgende link vinden:

http://www.memtest.org/download/2.01/memtest86+-2.01.iso.zip

Kopieer en plak de link naar de adresbalk van uw browser en druk op Enter om het downloaden te starten. Zet het bestand ergens neer waar u het later terug kunt vinden, zoals op uw bureaublad. Nadat u het bestand heeft opgeslagen, kunt u het uitpakken door erop te dubbelklikken en het ISO-bestand dat erin zit naar het bureaublad te slepen.

Als u dit heeft gedaan, kunt u met een CD-brandprogramma een CD maken. Gebruik hiervoor de optie "Beeldbestand branden", of in het Engels "Burn Image". Zet het bestand niet gewoon op CD, zoals u met foto's of een MP3 zou doen. Dit is namelijk een speciale CD waarvan u het systeem kunt opstarten.

Nadat de CD is gemaakt, start u het systeem opnieuw op en drukt u direct als u het HP-logo ziet op ESC. Kies voor starten vanaf CD. MemTest86+ begint nu te lopen, totdat u de computer reset. (Het stopt niet vanzelf.) Laat het programma minstens 8 uur lopen. Als u in deze tijd 1 of meerdere foutmeldingen krijgt, dan is het geheugen van uw systeem tot mijn spijt defect en kan het apparaat worden opgestuurd voor reparatie.

Mocht ook dat geen resultaten geven wil ik u vragen eens wat van de opstart en achtergrond programmas uit te schakelen.

Om dit te doen drukt u op start -> uitvoeren en vult u "msconfig" in (zonder aanhalingstekens) en drukt u op enter. Hier ziet u de tabbladen "Opstarten" en "Services". Klik eerst op het tabblad Opstarten. Vink alle items die in het lijstje staan uit en druk op toepassen/ok. Start de computer opnieuw op. Controleer of het probleem verholpen is. Indien het probleem verdwenen is, is een van de programma's die automatisch opstarten de oorzaak van het probleem. Vink nu één voor één de programmas onder het tabblad opstarten aan en start telkens uw computer opnieuw op totdat u de fout weer terugkrijgt. Zo weet uwelk programma verantwoordelijk is voor uw problemen.

Indien de fout niet is verdwenen met het uitschakelen van alle Opstart programma's kunt u ze allemaal weer aanvinken en doorgaan met het één voor één uitschakelen van alle niet microsoft services onder het tabblad "Services". Klik om dit te doen eerst op het Tabblad "Services" en zet een vinkje bij de optie "Alle microsoft services verbergen". Volg nu dezelfde procudere als bij de Opstartprogrammas. Vink alle niet microsoft Services uit, druk op ok/toepassen en start de computer opnieuw op. Controleer of het probleem weg is. Indien dit het geval is, vink dan één voor één de services weer aan tot u de boosdoener gevonden heeft.

Graag zie ik uw bevindingen tegemoet

Met vriendelijke groet

Robert Schultze

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.