Ga naar inhoud

2e router aansluiten als wds accespoint


Quicky

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een draadloze router van d link(dir 615) en een tweede van Belkin (N 217DF9) . Nu had ik graag de Belkin als Accesspoint of als WDS accespoint willen gebruiken. beiden kunnen zeker als accespoint gebruikt worden. (van het WDS ben ik niet zeker) Na meerdere malen proberen lukt het nog steeds niet. als ik de Belkin als accespoint instel dan kan ik niet meer in het menu van de router daar ik het ip adres heb gewijzigd. als ik het opgegeven adres in tik dan krijg ik geen toegang tot het menu.

wat doe ik verkeerd?

Mijn doelstelling is mijn netwerkbereik groter te maken en dit via wireless dus de Belkin zou alleen een voeding krijgen en geen netwerkkabel.

wie helpt mij!?

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

De IP adressen van de routers moeten in dezelfde range komen, bijv. 192.168.0.x

Als voorbeeld zal ik deze ipv x, 1 en 2 noemen.

met 2 routers heb je waarschijnlijk ook 2 dhcp servers draaien, hiervan zal je er 1 uit moeten zetten.

Als het goed is zijn dan bijde routers te benaderen.

Tevens zitten op de meeste routers een wan en lan aansluiting. sluit de router welke je als AP (accespoint) wil gebruiken op de andere aan dmv een kabel in de LAN aansluiting op de beide routers.

Vanaf dit punt zou je alleen het wireless nog in moeten stellen met benamingen en eventuele beveiliging.

----

Om alleen via wireless te werken zal je hier ook de verbinding in stand moeten brengen tussen beide routers. Hierbij geld ook hetzelfde principe, er mag maar 1 dhcp server aan staan. Wanneer er 2 aan staan gaat dit problemen geven tenzei ze allebij een verschillende range uitdelen, bijv. 1 t/m 100 en 101 t/m 254

aangepast door Behemoth
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw eerste router is bijvoorbeeld 192.168.2.1

Dan moet uw router die als access-point wilt instellen als ip adres dit opgeven: 192.168.2.240

Schakel tijdelijk de eerste router uit.

Zet nu de router die je als access-point wilt instellen met een netwerkkabel aan de computer.

Ga naar de router

Klik bij wireless gedeelte

Kies voor access-point en je geeft dan het adres 192.168.2.240 en geeft een duidelijk naam want die naam ziet je in uw netwerk.

Dan opslaan.

Nu kan je niet meer in de access-point.

Indien er iets misgelopen is dan terug in fabriekinstelling.

Je kan ook niet access-point bereiken via 192.168.2.240

Dat is logisch.

Sluit nu de eerste router aan.

Verbind de eerst router met access-point door middel van netwerkkabel.

Nu kan je met uw laptop of computer kiezen welke signaal je wilt.

Het is heel simpel.

Hebt dat ook zo gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.