Ga naar inhoud

Video kaart updaten


reddevel

Aanbevolen berichten

Mijn besturingssysteem is Vista Home 64 bit en de Video kaart ATI Radeon HD 4650 (RV730) en hiervan zou ik de drivers willen update. Ben hier de drivers gaan halen en heb gekozen voor Option 1, nu zou ik de oude versie van de drivers eerst moeten verwijderen daarna terug opstarten en dan de nieuwe drivers installeren. Nu wat het verwijderen betreft als ik in configuratiescherm=>programma's en onderdelen kijk zie ik dit staan van ATI;

1262204294-710.jpg

nu is mijn vraag welke van de twee moet verwijderen of beide

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kun je inderdaad het beste eens proberen om je drivers te updaten.

Zoals eerder gezegd vind je die terug in apparaatbeheer onder het tabje Beeldscherm adapters.

Daar verwijder je eerst de oude drivers (dit doe je het beste in veilige modus).

Herstart dan de PC , instaleer dan de nieuwe drivers voor uw kaart.

Wat je toont in uw eerste screen dat kun je eventueel ook beter eerst verwijderen met bv. CCleaner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus alles op een rijtje gezet;

1)Ik heb de drivers gedownload option 1 zoals aangegeven op eerder vertoonde link.

2)Het verwijderen gebeurd via; Configuratiescherm=>Hardware hier kiezen voor Beeldschermen dan Syncmaster en dan rechts klikken en in het menu kiezen voor "Installatie ongedaan maken". Dit in veilige modus

3)Ook staan er in Configuratiescherm=>Programma's en Onderdelen nog die twee ATI onderdelen deze verwijderen. (veilige modus)

4)Pc heropstarten en dan dubbelklikken op de gedownloade drivers om deze te installeren

Ps; gebeurd het installeren ook het beste in veilige modus of is dit niet noodzakelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad de beste werkwijze.

In punt 2 ben je verkeerd daar je daar het BEELDSCHERM wil verwijderen,je moet onder het tabje "Beeldschermadapters" de grafische kaart deinstaleren.

Als ik het goed heb kun je in veilige modus geen drivers instaleren dus dat zul je in gewone modus moeten doen.;-)

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.