Ga naar inhoud

Is mijn Moederbord stuk of mijn CPU?


arido

Aanbevolen berichten

Goede dag allemaal

Hopelijk kan iemand mij een diagnose geven ;-)

Ik zat te werken met mijn pc en opeens werd het scherm zwart, ik kan niet meer resetten, de enige die nog draait zijn de kast fans, cpu fan en de aan/uit ledjes, zelfs de dvd krijgt geen stroom meer en ik kan het dus ook niet openen. Ik zie op het scherm absoluut niets meer, zelfs dat stukje waarin het geheugen gecheckt wordt.

Wat kan dit betekenen? Is moederbord stuk of CPU?

Mijn moederbord is: ASUS p4p800

CPU is: P4 3.0 Ghz HT

Ik had 3 hardeschijven daarin, die werken nog!

Als het aan mijn moederbord ligt kan ik een nieuwe kopen en vervangen anders alles weggooien.

Ik dank jullie alvast

Groetjes

Ari

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dezelfde moederbord.

Het is een taaie hoor.

Als bij mij de beeldscherm zwart wordt en alles lijkt te werken dan is koelventilator die vuil is van de cpu.

Wat bij mij ook gebeurd is de contact met de beeldscherm niet goed werkt.

In dit geval kan je oplossen door de scherm uit te zetten en computer starten en per seconde wachten en dan floept alles aan. Soms moet ik paar keer doen door achteraan de stroom knop uit te zetten.

Uiteraard kan het ook zijn dat een van de partitie aan het begeven is van de harddisk. Zoiets kan je merken als je opstart en heel lang duurt eer je windows ziet.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.