Ga naar inhoud

Pc wilt niet opstarten.


magical00

Aanbevolen berichten

Beste forum leden,

Mijn desktop computer wilt niet meer opstarten! Enige tijd geleden wou ik mijn pc formatteren/herstellen omdat deze enorm traag was geworden. Maar dit lukte niet om dat de herstel CD's niet meer goed werken (beschadiging van de CD's) De kosten voor een nieuwe herstel CD set is trouwens 40 euro! Dat vond ik net iets te veel van het goede..

Sinds vandaag wilt mijn computer niet meer opstarten. Tijdens het opstarten krijg ik de keuze uit:

veilige modus

veilige modus met netwerkmogelijkheden

veilige modus met opdrachtprompt

laatst bekende juiste config (recente instellingen die werkten)

windows normaal opstarten

Normaal gesproken kies je dan voor het laatste. Maar ik heb ze allemaal uitgeprobeerd. Hij blijft maar telkens opnieuw starten. Ik krijg een aantal seconde de Windows XP logo te zien maar dan sluit hij vanzelf weer af en start weer vanzelf op met hetzelfde verhaal...

(Tijdens het opstarten op F8 drukken helpt overigens ook niet)

Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Het liefst in Jip en Janneke taal :S Want ik heb weinig verstand van computers..

Ondersteuning van HP:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00608204&tmp_task=solveCategory&lc=nl&dlc=nl&cc=nl〈=nl &product=436525#bph07173_detected

Bij stap 3a ( - 1a ) blijf ik haken. F10 werkt namelijk niet (meer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk moet je de opstartvolgorde (boot order) aanpassen in het BIOS.

Bij het opstarten krijg je normaal te zien op welke toets je moet drukken om naar "setup" te gaan. Dit varieert maar meestal is dat "del" of "delete", F2 of enter.

Eens je in het BIOS bent moet je zoeken naar de "boot order" en daar zet je het cd of dvd station als "first boot device" en de harde schijf als "second boot device".

Bewaar de nieuwe instellingen en verlaat het BIOS.

Doe de juiste schijf in het cd station en herstart de pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.