Ga naar inhoud

Outlook 2003


Ivan

Aanbevolen berichten

Vermoedelijk is iets verkeerd gelopen bij het installeren van Office 2003 en meer bepaald Outlook 2003.

In de mappenlijst komt 2x dezelfde persoonlijke map voor. Beiden zijn identiek maar ik kan voorlopig die tweede map (die niet nodig is en vermoedelijk onnodig veel ruimte en gehuegen inneemt) niet verwijderen.

Weet iemand daar een oplossing voor?

Alvast bedankt

Ivan

Voorbeeld.doc

Link naar reactie
Delen op andere sites

staat in de 2e persoonlijke map hetzelfde als in de eerste??

is die wel het geval dan is er iets niet goed gegaan tijdens installatie want de 2e map is denk ik bedoeld als "inbelbox" omdat er een ander tekentje voor staat dan de 1e persoonlijke map.

probeer eens outlook 2003 opnieuw te installeren. (aangepaste installatie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik bedoelde het geen wat yannick zegt als je office gaat installeren en je doet de standaard office elementen (zoals word, excel acces, outlook, enz) dan kun je aangepaste installatie doen en dan kun je alleen outlook (opnieuw) installeren dan hoef je niet alle elementen van office opnieuw te installeren.

laat het weten of het gelukt is met de herinstalatie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Resultaat is identiek, dus die persoonlijke mappen blijven beiden staan.

Hoe komt het dat bij een herïnstallatie van Outlook de beide mappen geladen worden? Ook mijn accountgegevens zijn reeds ingevuld, aangemaakte regels ook. Je zou verwachten dat als je Outlook verwijdert ook die gegevens verwijderd worden, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee dat komt omdat je outlook er al eens op had staan hij heeft dan alle instellingen geimporteerd van een andere outlook. en als je opstart in veilige modus(druk een paar keer op F8 of F12 tijdens opstart) en je gaat hem dan proberen te verwijderen.

het kan ook zijn dat er iets in je outlook niet goed staat maar dat kan IK niet zien want ik heb geen 2003 versie en bij elke versie staat het wel net iets anders omschreven of staat het wel ergens anders geplaatst dus als het aan de instellingen ligt kan IK je niet helpen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook eens de HELPfunctie van Outlook 2003 ingeschakeld en hetvolgende gevonden: "

Het bestand met persoonlijke mappen (.pst) (bestand met persoonlijke mappen (.pst): gegevensbestand voor opslag van uw berichten en andere items op uw computer. U kunt een .pst-bestand opgeven als standaardlocatie voor e-mailberichten. In een PST-bestand kunt u ook reservekopieën van items opslaan en deze sorteren.) is de standaardmap voor de ontvangst van nieuwe berichten. U kunt deze map niet verwijderen. Als u dubbele bestanden met persoonlijke mappen hebt, kunt u de dubbele mappen uit de mappenlijst verwijderen. Het verwijderen van een dubbele map heeft geen gevolgen voor het gegevensbestand zelf. Dit blijft onveranderd aanwezig op de vaste schijf van de computer."

Ik probeer nu ook eens in veilige mode en laat je iets weten. Lukt niet. Als ik dan Outlook wil opstarten geeft het systeem een melding in de zin van "Er was een installatieprobleem met Outlook. Probeer het nog eens en indien idem herïnstalleren".

Ik wil zonder problemen desnoods de volledige Office versie verwijderen en opnieuw installeren maar riskeer ik dan ook niet van alle installingen te importeren en dus toch nog met hetzelfde probleem tz itten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat jij hebt opgezocht dat betekend dat je outlook een bestand aanmaakt ergens op je computer genaamd outlook.pts in dit bestand ziten alle E-mail berichten opgeslagen die je in je postvak-in en postvak-uit e.d hebt zitten. als je dit bestand opzoekt op je computer kun je dit niet verwijderen (wel in vilige modus maar dat is niet slim als je die verwijderd want dan ben je alle gegevens kwijt!)

maar aan dat bestand ligt het niet hoor dat weet ik zeker

probeer het inderdaad eerst in veilige modus en laat het weten of het gelukt is om het te verwijderen het kan zijn dat als je outlook opstart dat hij om installatie vraagt dit moet je gewoon doen, en dan zal hij outlook openen.

lukt het niet in veilige modus dan weet ik het echt niet hoe je het moet oplossen

nog even een vraagje:

als je een nieuwe map aanmaakt in je persoonlijke mappen (1) staat deze map er dan ook in bij je persoonlijke mappen(2) ???

is dit niet het geval moet je persoonlijke mappen(2) gewoon laten staan en leeg maken lukt dit niet probeer dit dan even in veilige modus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.