Ga naar inhoud

pc start niet op als mybook eraan hangt


robbiesings

Aanbevolen berichten

ik heb vorige week een my book essential 2TB van WD gekocht.

als ik mijn pc wil opstarten krijg ik een zwart scherm, ik heb in knowledge base gelezen

dat je in de bios de usb legacy moet afzetten, als noot staat erbij dat dit niet kan indien je een usb gestuurd keyboard hebt, rara dit is natuurlijk ...het geval bij mij.

als oplossing staat erbij schakel de harde schijf in wanneer je pc volledig is opgestart, wat betekent dat ik elke keer de usb plug eruit moet halen als ik m'n pc afzet, is er geen andere oplossing voor dit probleem?

Groeten Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de vraagstelling en het antwoord dat ik vond op de knowledgebase van WD issue 1201

Why doesn't my PC boot when I connect my USB drive to the computer before booting? Answer Problem:

After connecting a USB drive to the PC, the computer will not boot into Windows.

Cause:

The motherboard has a Boot from USB device, or similar option, which is enabled in the system BIOS.

Solution:

In the system BIOS, disable the Boot from USB device option and the USB Legacy Support option. Doing this will allow the PC to complete the boot process to the internal hard drive and allow you to enter Windows. If this does not work for any reason, you should boot your PC before connecting the USB drive. Once the computer is fully booted into Windows, connect the USB drive and wait for the operating system to detect the drive.

Important: Do not disable the USB Legacy Support if you are using a USB Keyboard. Doing so will prevent you from being able to use the keyboard during the booting sequence.

Directions on how to access your system BIOS can be found in Answer ID 536: How to access the system BIOS.

Note: For more information on another possible problem related to a Windows XP computer not booting with USB devices connected, please see Microsoft article 832577.

Check with Microsoft Support for hotfixes related to USB devices preventing Windows startup. Also check with your computer manufacturer for BIOS updates that may likewise correct this issue.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.