Ga naar inhoud

krijg virtuele XP niet in netwerk


ErnaD

Aanbevolen berichten

nogmaals bedankt voor de snelle reactie. Alles was al zo ingesteld want ik heb hier thuis een netwerk dat prima werkt. Ook het delen van mappen werkt met de andere computers goed. Zelf heb ik het idee dat het in de instellingen van TCP/IP niet goed gaat. Ik heb daar een heel ander adres dan in de andere computers. Als ik in XP "ping" naar hostcomputer dan ziet hij het adres en ontvangt alles. Andersom werkt het niet en de hostcomputer vindt XP niet meer. Zodra ik iets handmatig instel dan werkt internet explorer niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen virtuele XP en dus kan ik ook niet controleren.

Maar nu heb ik een idee:

Ga naar windows 7

Start

Bij zoekopdracht typ je cmd

Dubbelklik op cmd

Typ nu ipconfig /all

Wat staat daar als IPv4

Schrijf eens de fysieke adres op

Daar staat ook gateaway en schrijf het op

Doe nu in virtuele XP

Is er een verschil

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip. Het is totaal verschillend ook de gateway is anders.. Ik heb inmiddels ook Vista virtueel met hetzelfde programma en daar werkt ook alleen internet en heeft in ipconfig ongeveer dezelfde instellingen als XP. Dus ligt het niet aan XP. Als ik er niet uitkom dan maak ik van XP wel een dualboot op een aparte partitie. Wel lastig omdat je dan de bootsector moet aanpassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie, maar dat is juist het probleem, als ik dat doe (ik weet wel hoe dat moet) dan heb ik ook geen internet meer. Ik neem dan dezelfde gateway en als ipadres een ongebruikte die een paar cijfers boven die van windows 7 zit. dus 192.168.15 of zoiets.

Het vreemde vind ik dat ook in vista virtueel het netwerk niet werkt. Allemaal dezelfde netwerknaam. Ik heb nog 4 computers die niet virtueel zijn waarvan 2 laptops die draadloos gaan maar alles werkt dar perfect. b.v.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.