Ga naar inhoud

Outlook geeft foutmelding bij opstarten.


Qompaqniet

Aanbevolen berichten

Heb hier legaal windows 7 en office 2007 geinstalleerd.

Echter Outlook geeft soms een probleem met opstrarten.

krijg dan een schermpje met een foutmelding;

"Kan Microsoft Office Outlook niet strarten. Kan het Outlook-venster niet openen."

MS office herstellen met de dvd werkt niet. Moet Office in het geheel verwijderen en weer installeren.

Hierna zijn is alle data gewoon weer beschikbaar, mail en agenda.

Wie kan mij aangeven wat het probleem is? en wat meer waard is wat kan ik er aandoen om deze foutmelding te voorkomen?

Dank.

post-11900-1417703954,2777_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

"waarschijnlijk heb je outlook te snel weer op gestrart"

Dit is onwaarschijnlijk, start outlook nadat mijn PC volledig is op gestart en sluit het weer af voordat ik de pc ga afsluiten. Dit gebeurt meestal 's morgen en 's avonds.

Tussen afsluiten en opstarten heeft / zit minsten 8 uur.

Opmerking 2 het kan zomaar gebeuren? dit heeft dan toch een oorzaak. Dan moeten er meer mensen een probleem mee hebben. Werk al jaren met MS office en outlook nooit problemen gehad alleen nu met Win7 en Office 2007 wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opmerking 2 is zelfs heel normaal.

Ik heb dat ook.

In mijn geval start ik misschien 50 keer per dag de outlook en dan kan het eens mislopen.

Ik zou dit eens doen om de register weer proper te maken.

Download CCleaner. Klik op deze pagina op één van de mirrorsites van MajorGeeks en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Start de computer daarna weer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Deze lijntjes mag u gerust doen omdat dat bedoeld is om te herstellen.

Klik op start

Klik op programma

Klik op uitvoeren

Typ dan: outlook /resetnavpane

Druk op Ok of enter

Zoals eerder geschreven, heb office ge-de-installleerd en daarna weer geinstalleerd. En alles werkt weer, zelfs de oude instellingen zijn terug.

Als dit probleem nogmaals voorkomt zal ik het bovenstaande uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.