Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Halo iedereen.

Afgelopen maanden heb ik al enkele computers gekocht bij azerty en ik moet toegeven dat ik hier nooit spijt van heb gehad. Ik heb het ook al enkele vrienden aangeraden om er daar eentje te kopen. Nu heeft mijn broer er daar ook eentje gekocht, op mijn aanraden, maar hij krijgt hem niet aan de praat.

Hij is volledig gemonteerd maar als hij de computer wilt opstarten gebeurd er niets. Wel... het is te zeggen er gebeuren wel enkele zaken, namelijk de lampjes gaan branden en de ventilators maken geluid en hij wilt ook lezen wat er in de dvd lezer geplaatst is.(maakt het gewoonlijke geluid als er een dvd inzit)

Maar er komt niets tevoorschijn op het scherm en het toetsenbord en de muis reageren ook niet (lampjes beginnen niet te branden). Ik dacht dat je zowiezo de bios wel zou kunnen zien zonder er een besturingssysteem op geïnstalleerd was? (ja dat staat er nog niet op)

Nu weet ik niet wat er mis kan zijn. Alles is volgens mij correct aangesloten en ik krijg geen getuut wanneer ik de computer opstart.

Bij het moederbord heb ik een DVD gekregen, deze heb ik er ook al ingestoken maar geen resultaat. Geen beeld, niets.

Ben ik iets vergeten te doen? Hij heeft exact dezelfde computer als mij gekocht, en bij mij werkt het wel MAAR mijn vader had die toen wel geïnstalleerd. Maar aangezien die voor enkele weken in het buitenland zit hoop ik hier hulp te vinden.

Waarom zou de computer niet opstarten? licht het aan mij? ben ik iets vergeten te doen? of zou het kunnen zijn dat er iets fout is met de hardware? ik heb nog garantie...

Ik hoop dat jullie mij spoedig (garantie duurt nog maar een week) kunnen helpen

Mvg

Sam

Geplaatst:

Als het niet geinstalleerd is dan moet je de Windows dvd in de dvdrom steken.

Start de computer op en druk op DEL of F1 of F2 (meestal F2 maar dat zie je onderaan de scherm)

Dan komt je in de bios.

Ga naar tab Boot

Zorgt dat daar de dvdrom als eerst boot staat.

Dat doe je door met enter of + of - te klikken.

Als je klaar ben dan op F10 drukken.

Nu zal de dvdrom wel werken.

Als bovenstaande niet zo is dan moet je eens kijken of de scherm wel goed in zit.

Wel voorzichtig zijn gezien u nog onder garantie zit

Geplaatst:
Als het niet geinstalleerd is dan moet je de

Start de computer op en druk op DEL of F1 of F2 (meestal F2 maar dat zie je onderaan de scherm)

Er komt niets op mijn scherm... als ik het scherm opstart blijft het zo wisselen tussen analog en digital, totals ik de kabel aansluit op mijn computer. Dan schiet hij op digitaal en valt hij 'uit'. het lampje van het scherm brand precies alsof mijn scherm in stand-by modus staat. als ik het op een andere computer aansluit dan blijft dit lampje continu aan.

ik veronderstel dat het scherm geen signaal krijgt van mijn computer?

Geplaatst:

neen er piept niets :s

---------- Post toegevoegd om 21:57 ---------- Vorige post was om 21:46 ----------

oplossing gevonden!

Het lag aan het scherm. ik heb blijkbaar niet de juiste drivers ofzo om al via dat scherm te werken. heb wel een dvd erbij gekregen met de drivers erop maar die kan ik nog niet installeeren als ik geen beeld heb.

Heb er een oude grafische kaart ingestoken (eentje die VGA schermen ondersteund) en een VGA scherm en nu heb ik beeld. dus ga ik de computer nu eerst goed installeeren en daarna het scherm toch bedankt!

Opgelost :)

Geplaatst:

Toch niet opgelost!

Nu is er een ander probleem boven gekomen. Ik kan windows niet installeeren op de computer.

Ik heb een dvd van windows 7 maar die installatie crasht(met blauw scherm enal) na een 10tal seconden en ook een cd van windows xp maar die crasht ook op het moment dat hij "apparaten controleren" aan het uitvoeren is, ook met een blauw scherm crash enz.

Opstarten met een andere HDD waar vista op staat werkt ook niet. Ik krijg telkens hetzelfde blauwe scherm.

ik heb alles nagekeken en volgens mij zit alles goed aangesloten, zou het kunnen dat ik toch iets over het hoofd heb gezien?

Geplaatst:

U moet beseffen dat u een nieuwe computer hebt die nog onder garantie staat.

Je begint van alles te doen.

Stel voor dat er wel degelijk een probleem is dan kunnen ze uw garantie afnemen.

Neem contact op met Azerty en het kost u een klein moeite.

Zij zullen u zeggen wat je beste kan doen i.p.v. dat je erger maakt.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.