Ga naar inhoud

Traag internet


boomie

Aanbevolen berichten

Ik had een week geleden geen internet meer, dus heeft Belgacom gekomen die een nieuwe router heeft geinstalleerd, namelijk een belgacom b-box. Daarop zijn 2 computers en een ps3 op aangesloten. Het probleem is nu dat ik een zeer trage internet verbinding heb op mijn beide computers. ik weet niet ofdat het begonnen is met die nieuwe router,. Het duurt plots wel een minuut om een webpagina te openen, en een filmpje op youtube kan ik bijna niet meer bekijken omdat ik altijd 5 minuten moet wachten om dan 10 seconden te kunnen kijken. Weet er iemand een oplossing voor mijn probleem?

Bedankt voor jullie hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is de BBox niet goed maar we zullen dit eerst doen:

Ga naar Start

Klik op configuratiescherm

Klik op netwerkverbindingen (verbinding bij vista).

Klik rechts op de Lan- of draadloze verbinding en dan met rechtermuisknop op eigenschappen.

Klik vervolgens op internetprotocol versie 4 en met rechtermuisknop op eigenschappen.

Ga onderaan naar DNS-servers

Voor belgacom zijn die respectievelijk

195.238.2.21 en 195.238.2.22.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is de BBox niet goed maar we zullen dit eerst doen:

Ga naar Start

Klik op configuratiescherm

Klik op netwerkverbindingen (verbinding bij vista).

Klik rechts op de Lan- of draadloze verbinding en dan met rechtermuisknop op eigenschappen.

Klik vervolgens op internetprotocol versie 4 en met rechtermuisknop op eigenschappen.

Ga onderaan naar DNS-servers

Voor belgacom zijn die respectievelijk

195.238.2.21 en 195.238.2.22.

Ik heb dat gedaan, en ik heb de indruk dat het iets sneller gaat, maar het nog altijd niet mogelijk om op een treffelijke manier een filmpje te bekijken op youtube. Ik heb deze maand ook wel veel gedownload, een vriend van mij zei dat misschien de downloadlimiet van mijn verbinding is bereikt en dat het internet daardoor ze traag ging, is dit mogelijk? Als dit zo is, zou het morgen beter moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat kan dat je download-limiet hebt.

Als dat zo is dan komt je op smalband en die is veel trager.

Waarom zegt je morgen?

Ben je bij Telenet?

Als dat zo is dat moet Telenet dit nog officieel nog melden en dat zou morgen of zo gebeuren maar dat zal niet gratis zijn.

Ik ben bij Belgacom, maar morgen is toch een nieuwe maand? Of werkt dit niet zo? (sorry, ik ken daar eigenlijk niets van)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.