Ga naar inhoud

Dell OptiPlex GX260 DVD/cd-rom (hardware) probleem


Gast xXMXHXx

Aanbevolen berichten

ik heb een vraag.:-)

ik heb een Dell OptiPlex GX260 toen ik mijn pc kreeg zat er geen cd-rom burner ect. in om sofware te installeren

maar is het mogelijk om een DVD of DVD burner aan te sluiten er op wand ik heb veel cd's liggen wat ik wil installeren zo als games software ect.

ik heb het wel geprobeerd maar kreeg het niet voor elkaar iemand een idee waarom niet of hoe je het moet aansluiten heb genoeg poorten open er voor.

(en ik heb geen standaard kast ik heb een costum mady dus genoeg ruimte kijk dit topic maar http://www.pc-helpforum.be/f18/jou-pc-12740/index14.html )

nog 1 vraag.;-)

ik heb een Dell OptiPlex GX260

standaard niks uitgebreid kwa hardware

ik heb in me pc een Maxtor 6E040L0 (40 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133) zitten

nou ik heb een tijd gehad dat ik 4 harde schijven direct kon aansluiten op meerder poorten (geen USB harde schijven) nou had ik er nog 1 over waar game foto ect op staan hij start niet meer op of hij draait niet meer mee hij is niet beschadig ect. maar ik krijg hem niet te pakken ook niet bij deze computer (meestal gaf ie aan een : D of :F schijf aan) maar dit keer niet nu heb nog een Maxtor 6E040L0 (40 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133) liggen en ik wil die graag aansluiten maar krijg het niet voor elkaar heb iemand een idee waarom niet kan mijn computer het niet aan ?

(nu heb ik me standaard harde schijf en ik wil uitbreiden.):pcguru:

dus mijn bedoel is om 2 keer 40GB aan te sluiten zelfde merk harde schijf.

pc info of kijk op mijn profiel info.

20262122-149x149-0-0_Maxtor+DiamondMax+Plus+8+40+GB+6E040L0.jpg

Drivers en Downloads

aangepast door xXMXHXx
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Normaal gezien heeft een harddisk één primaire partite en soms meerder logische partities.

Ik heb boven iets fout gezegd: moet zijn maximaal 4 primaire partitie.

Maar soms kan op 1 harddisk meerdere primaire partitie zijn zoals backup, c:\ enz.

klopt maar hoe krijg ik dat te werk met aansluiten en vinden,;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga vanuit dat ieder harddisk één primaire partitie heeft.

Als je een harddisk toevoegd aan de zelfde kabel als de eerst harddisk dan moet je achteraan de harddisk met iets wijzigen.

De eerst is goed gezet en is master harddisk

De tweede moet je als secondaire of slave zetten.

Hoe doe je dat?

Achteraan ziet je een plastiek pinnetje.

Bovenop de harddisk ziet je de informatie over master / slave en nog wat.

Zet de pinnetje op slave.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga vanuit dat ieder harddisk één primaire partitie heeft.

Als je een harddisk toevoegd aan de zelfde kabel als de eerst harddisk dan moet je achteraan de harddisk met iets wijzigen.

De eerst is goed gezet en is master harddisk

De tweede moet je als secondaire of slave zetten.

Hoe doe je dat?

Achteraan ziet je een plastiek pinnetje.

Bovenop de harddisk ziet je de informatie over master / slave en nog wat.

Zet de pinnetje op slave.

klopt als ik het aangesloten heb ga ik naar me BIOS

dan kan ik me slave ect invullen

dan start ie opnieuw op kijk in me BIOS en dan vind ie alleen die ik standaard heb en niet me 2de of 3de harde schijf ?

eerst lukte het me wel en nu opeens niet raar.:argh:

vraag (pinnetje) ik bedoel hoe watte. ? sry ben niet zo ver met leren dat ik dat weet (nog niet)

bedoel je achter op me harde schijf dat kleine blokje waar geen aansluiting in kan waar zo klein blokje op zit ofz ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je in de bios de harddisk niet als auto zetten?

heb ik gedaan maar dan vind ie ook niks...

eerst wel eigenlijk maarja..snap er niks meer van..

ik had eerst nooit problemen er mee toen ik alles ging los koppelen en weer aansloot kon ik niks meer.

ik heb even op google lopen snuffen en ik vond handige tips van slave ect. even testen

aangepast door xXMXHXx
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ stegisoft ik heb het gevonden en ik ben er uit 1 probleem ik hoop dat je me daar mee kan helpen als dat kan zou het super zijn !

kijk foto

fout.th.png

ik heb even gekeken en ik zag dat er nog een volledigen xp versie op zit ik wil deze 2de schijf leeg hebben.

aangepast door xXMXHXx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.