Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sedert enkele dagen begon mijn pc (die net 2,5jaar oud is geworden) af en toe kuren te vertonen.

Soms als ik heb wilde aanzetten dan ging mn processor lichtje?(het flikker lichtje vanvoor op de pc) wel branden, de koelers draaide wel maar mn CD/DVDrom lichtje branden niet en mn scherm bleef steeds op standby staan.

Ik dacht aan een los contact ergens dus ik alles gecheckt.. niets speciaals los gevonden.

Nu zijn we inmiddels 2 dagen verder en nu vertoont hij ALTIJD die problemen.

M.a.w. hij start niet meer op zoals het hoort. :bawling:

Ik krijg hem niet meer fatsoenlijk opgestart om de specificaties te posten van de hardware die erin zit.

Ik zal trachten een zo gedetailleerd mogelijke beschrijving te geven van wat hij wel/niet doet:

Ik druk op de On/off knop

Resultaat:

-lichtjes op het moederbord gaan aan en blijven branden (2xgroen,2xoranje,2xrood)

-harde schijf start volgens mij ook op.

-de voeding/koeling bovenaan draait wel op volle toeren.

-de 2 casekoelers? achteraan hebben normaal blauwe led verlichting (Aurora case) en deze doen het niet. Deze slaan wel 1 maal rond en led flikkert als ik de On/off knop 5sec ingedrukt hou om de pc af te zetten(enigste manier?)

-Gforce 8800GT, de fan hierop draait wel.

-de fan op mijn moederboard draait echter niet.

-de lichtjes van mijn dvdrom gaan niet aan(bij een normale start gaan deze even aan). reageert ook niet op open/close dus ik vermoed dat deze geen stroom krijgt.

-de blauwe led verlichting van mijn case branden wel maar zoals gezegd niet achteraan.. enkel vooraan.

-het lichtje vooraan dat normaal flikkert om weer te geven dat je computer aan het 'denken' is brand continue

En zo in deze comateuze toestand blijft mijn computer hangen.. ik krijg er geen beweging in :sad

Alvast bedankt voor de read!

Greetz jef

Geplaatst:

De fan van de cpu moet draaien anders gaat de processor verbranden.

Laat het zo vlug mogelijk maken in de computerzaak.

Ze kunnen ook meteen meten of het aan de moederbord iets scheelt.

Geplaatst:

Ik wilde hem net afzetten toen er dit gebeurde:

De pc stond te draaien, in die 'comateuze' toestand en toen ik aan mijn on/off knop kwam(met de intentie om de pc af te sluiten) sloeg alles plotseling aan. Nu start hij normaal op... ik kan er alles mee doen zoals tevoren.

Ik ga hem even laten aanstaan en straks zien of ik hem terug aan en uit kan zetten.

Ik snap het echt niet aan wat dit zou kunnen liggen..

Greetz Jef

Iemand een idee?

Geplaatst:

Ik vind dit inderdaad ook zeer vreemd.

Maar om te antwoorden op je vraag: neen, fans zijn niet vuil.

Dat was ook mijn eerste gedacht maar die heb ik als eerste volledig stof vrij gemaakt, waarna ik nadien ook de rest volledig heb afgeblazen.

Ik heb de pc net 30min laten opstaan.. mn vriending heeft er ff op bezig geweest. (the usual stuff... beetje emailen, facebook, etc)

Ik zet hem terug af en... weer hetzelfde probleem.

Echt vreemd want alles werkt naar behoren. Geen hardware problemen of iets dergelijks. Enkel die foute start...

Ben echt teneinde raad, denk dat er niets anders opzit dan even langs de pc winkel te gaan.

---------- Post toegevoegd om 18:18 ---------- Vorige post was om 18:13 ----------

Na de 3e keer te proberen startte hij op normale wijze op..

Aan de ene kant is vind ik het dom om de pc binnen te doen want hij werkt eigenlijk nog.. Maar langs de andere... misschien beter preventief binnen doen zodat er toch een bekwamer iemand de bedrading en dergelijke kan nazien.. misschien een kleine kost om later een groter probleem te vermijden?

Toch alvast bedankt voor de snelle hulp!

Moesten er nog ideeën zijn... lemme know want ik ga er nog eens een nachtje over slapen.

Geplaatst:

Het lijkt op koude start maar zoiets komt alleen voort bij heel oude computers.

Toen moesten wel de computer heropstarten om op te warmen.

Misschien komt er onvoldoende stroom van de voeding.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.