Ga naar inhoud

Problemen met Draadloze Router


Karim

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn draadloze router. Ik heb een paar maanden terug het wachtwoord van mijn router vergeten. Zou u weten hoe ik terug binnen kan in mijn router. Ik heb een nieuwe laptop gekocht en zou hem graag toevoegen aan de router (MAC adres ingeven). Zou u weten hoe ik hem kan herstellen??

Gelieve zo rap mogelijk een bericht terug te ontvangen,

Karim

ps : je kunt ook een mail terugsturen naar elkaddouri.karim@gmail.com:thx:

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb het ook een voorgehad heb eerst reset gedaan en daarna router 10 min. uitrekken daarna terug instekken normaal is (bij linksys) de username en wachtwoord allebei "admin".

P.S.: je moet de beveiliging terug opnieuw instellen voor het draadloos internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

resetten --> gewoon met stekker in het stopcontact de reste knop ingedrukt houden totdat alle lampjes aan gaan dan loslaten dan gaat hij zoeken naar een netwerk is dit het geval en je hebt een NETGEAR dan krijg je een makkelijke installatie door alleen wat gegevens in te vullen van het wachtwoord en dergelijke.

inloggen op de router -->

meestal is dit standaard je typt in je browser bijv. http://192.168.1.1 en dan krijg je een scherm met één regelje text boven het hokje waar hij je gebruikersnaam vraagt daar staat bijv. op het einde admin/1234 nu moet je als gebruikersnaam admin gebruiken en als wachtwoord 1234. deze tekst regel veranderd niet als je een ander wachtwoord insteld.

gewoon alles weer goed instellen en na het instellen je modem en je router uitschakelen na één minuut je modem aanzetten en dan weer na één minuut je router aanzetten.

dan je pc opnieuw opstarten en eens proberen of je internet hebt.

waarom je modem router en pc uit en aanzetten? --> is voor de veiligheid, en soms kan het zijn dat je ip van je router en/of je modem en/of je pc niet ververst, dan is er nog wel een andere manier om op je pc je ip te laten verversen maar dit moet in commandprompt.

commandprompt open je door START--> uitvoeren--> typ hier cmd in --> typ dan in het venster: ipconfig

nu zie je allemaal gegevens die je computer heeft gekregen van je router zoals ipadres DNS adres DHCP enz.

nu typ je in: ipconfig /renew

nu zal hij even bezig zijn want hij moet nu connectie maken met de router en een nieuw ipadres opvragen. na een tijdje merk je wel dat hij klaar is en dan typ je gewoon in exit of druk je op kruisje (hij geeft als je op kruisje klikt misschien een foutmelding daar moet je gewoon niet verzenden klikken).

weer even proberen of je internet hebt. en dan kun je weer tekeer

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.