Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een harde schijf van 320 GB van Samsung geloof ik. Er staan behoorlijk veel bestanden op en hij was laatst al een keer gecrasht waardoor ik vrijwel alles verloren had. Nu had ik de schijf opnieuw geformatteerd en dacht ik dat het probleem wel verholpen zal zijn, echter is hij gister weer kaduuk gegaan en ben ik nog meer bestanden kwijt.

Het probleem is nu wel iets anders, namelijk ik kan bij deze computer niets meer met het 'H' bestand doen, dan loopt deze computer al vast ik kan het niet openen want dan is het bestand beschadigd en onleesbaar.

Ik kan voor de duidelijkheid dus ook geen rechter muisknop doen en eventueel formatteren.

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd die ik op google las, dat je via uitvoeren een aantal dingen kon bekijken maar dat snap ik helaas niet zo goed.

Is er een mogelijkheid bestanden nog terug te krijgen?? Ik heb alleen recuva nu als programma en vind dat niet goed werken maar kon weinig anders (gratis, dan wel downloadbaar) vinden.

Ik zal graag zo veel mogelijk bestanden terug zien te krijgen want dat is bijna 200 GB totaal geloof ik.

Ik heb nog gekeken bij uitvoeren > diskmgmt.msc

Maar daar staat hij gewoon bij maar staat er dat de hele schijf lees is maar wel in goede werking

Zal het erg op prijs stellen als iemand me hierbij zal willen helpen.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Mark

Geplaatst:

Download livd cd van ubuntu

Brand het op cd

Start de computer op de cd en kies voor live cd.

Er zal niks geinstalleerd worden.

Kies de taal en toetsenbord.

Je komt in windows achtige scherm.

Indien je geluk hebt kan je de data verplaatsen naar harddisk, netwerkcomputer enz.

Maar vrees ervoor want je had al een crash gehad.

Als ik een crash had dan wordt de harddisk onmiddelijk vervangen.

Geplaatst:

Ik ben nu bezig met Active File recovery en volgens mij kon hij alles terugvinden, het enige probleem is dat ik veel te weinig vrije ruimte heb om alles terug te zetten...

Alvast voor als dit gelukt is weet ik niet of ik hier meteen het volgende kan vragen.

Ik ben van plan een nieuwe externe harde schijf te kopen van ong. 500 gb (maakt niet veel uit)

Wat is dan een betrouwbaar merk, en hoe voorkom ik crashes ?

dank u ;)

Geplaatst:

IK ben voorstander van externe 2.5 inch zonder extra voeding. Dat is pas portable!

Ik gebruik een externe 2.5 inch LACIE HD, mijn vorige was een thosiba, maar die heb ik laten vallen terwijl hij was ingeplugd (usb-kabel per ongeluk meegetrokken bij het opstaan)

Dat was werkelijk een crash! Nog een deel kunnen recupereren, maar niet meer geschikt om back-up op te maken. (Moet bedrijfszeker zijn)

Ik denk bekende merken zoals Lacie, WD, Maxtor wel te vertrouwen zijn.

Maar wel: behandelen met zorg!

Geplaatst:

Zie net dat ik een freecom harddisk heb, gekocht bij de dixons en het scheen één van de betere te zijn, prijzen gewonnen voor dit en dat... zegt ook niks dus.

Ik stuitte nu hier op: WESTERN DIGITAL WD 500GB ELEMENTS EXT. 2.5 BLACK HDD

Weet niet of ik de link mag geven maar hij kost zo'n 75 euro.

gr.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.