Ga naar inhoud

HELP !! nieuwe pc kopen


mathias

Aanbevolen berichten

Wel wat ze missen??? ik heb vb. een redelijk goedkope laptop gekocht en op mijn moederbord zat een grafische kaart.

Dat is een onboard grafische kaart dus...niet alle games, software ondersteunen een onboard. Dus moet ik me een nieuwe pc kopen:(, want onboard naar gewone grafische kaart gaat wel maar dat kost zéér veel geld en véél gepruts, dus raat ik u geen laptop aan. Met een computer ben je vrijer. Kan je nog upgraden in geval dat je niet tevreden bant dus ..

veel plezier met het samenstellen!

Greetzz

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat klopt ja.

als je echt aan video bewerking wilt gaat doen zal je toch een echt pc moeten nemen omdat een laptop gewoon te warm word als je dat lange tijd achter elkaar gaat doen.

als je een laptop wilt die net zo krachtig is als een pc kan je toch al makkelijk 2 keer zo veel geld uit trekken hiervoor.

een pc heb je inderdaad veel meer mogelijkheden mee wat uitbreiding betreft en ook de uitbreidingen zijn goedkoper en makkelijker te plaatsen.

wij kunnen wel kijken wat wij kunnen samenstellen voor €800 euro en kijken of dit een goed systeem is voor het geen wat u er mee wilt doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

uit de vraagstelling lijkt mij dat er geen videobewerkingen zullen plaats vinden. dus een standaard simpel videokaartje van 5800 GT moet genoeg zijn.

mijn oude pc:

AMD athlon 2200+

1.2 GHz 256 mb werkgeheugen

met deze bovenstaande pc kon ik netjes dvd's downloaden en branden. dit hele systeempje heeft mij in totaal 300 euro gekost zonder dvd brander en (XP) software.

maar een aanrader als je veel dingen tegelijk wilt doen zoals downloaden branden, uitpakken, repareren, bekijken. raad ik een pentium dual core met 1 gig werkgeheugen. en een 8x dvd brander aan. in totaal zit je dan op een kosten plaatje van ongeveer 400 tot 450 euro. als ik het goed heb. makkelijker is gewoon naar een winkel toegaan die pc's verkoopt en daar gewoon door hun een pc laten samenstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ALs ik jou was zou ik gewoon een makkelijke CPU nemen, bijv een AMD Athlon X2 4200+ (socketAM2) of iets hoger.

En dan een moederbord van rond de €50,- (MSI, ASUS, GIGABYTE (socketAM2, PCI-E) )

Met 2Gb geheugen, en als afsluitsel een goeie videokaart.

Dan kan je het beste naar een GeForce 8600GT 512Mb of een ATI HD2600XT (PCI-E) 512Mb kijken.

Die hebben beide ondersteuning voor Dx10, goeie kloksnelheden en 512Mb geheugen.

Ook hebben ze ongeveer dezelfde prestaties en ook dezelfde prijs.

Dit allemaal heb je al voor rond de 400 euro, je kan natuurlijk ook dan een betere Processor nemen met een nog wat hogere kloksnelheid.

Maar dit ligt er maar net aan wat je wilt uitgeven voor de prestaties die je er voor terugkrijgt. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.