Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Beste

Ik heb (nog) niet zoveel kaas gegeven van hardware...

Mijn huidige harde schijf ratelt veel te veel. Hij is niet defect, het is gewoon eigen aan die harde schijf.

Daarom wens ik een harde harde schijf te kopen en deze zelf te monteren. Welke harde schijf kan ik dan het best kopen? Ene die rap is, en niet te hard ratelt. Hij moet minstens 500 GB kunnen bevatten.

Ik zal een image maken op een externe harde schijf en deze overzetten op mijn nieuwe harde schijf. Probleem: op die nieuwe harde schijf staat nog geen besturingssysteem op natuurlijlk. Het is toch nie nodig om eerst daar Windows op te zetten want met het overzetten van de image komt Windows er toch op?

(1) Kan ik zomaar opstarten met mijn image cd en de image overzetten op die nieuwe harde schijf, wordt die dan direct herkent?

Momenteel zit er devolgende harde schijf in die veel te hard ratelt:

Station #1 - ST3250824AS (232 GB)

http://www.seagate.com/ww/v/index.js...D&locale=en-US

Ik wil dus geen meer die zo hard ratelt, en hij moet passen in mijn huidige Medion pc. (2) Is het monteren van een harde schijf moeilijk?

(3) Welke harde schijf raden jullie mij aan? Een snelle, niet zo dure, en ene die niet hard ratelt en minstens 500 GB.

(4) Moet ik SATA of PATA nemen? Passen beide in een Medion pc?

Kunnen jullie op mijn vraagjes (1), (2), (3) en (4) antwoorden?

aangepast door Kurtt

Dit is een goede HD en behoort tot 1 van de snellere.

Wat het terugzetten van die immage betreft gaat dat geen probleem opleveren volgens mij zolang je die niet gemaakt hebt met de optie sector by sector.;-)

Zorg er uiteraard wel voor dat de bootvolgorde goed staat in de bios,1 cd/dvd - 2 nieuwe HD - 3 diskette station als je die nog hebt.

aangepast door Jean-Pierre

Hey Jean Pierre :ciao:

Bedankt. De winkel waar ik het beste service krijg en het dichtst in mijn buurt is, is deze:

Driezen Computers. Ik weet dat je veel over hardware kent, is die schijf sneller dan deze die er nu inzit bij mij: http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?vgnextoid=c2be99f4fa74c010VgnVCM100000dd04090aRCRD&locale=en-US. Hij moet dus sneller zijn als die. Bekijk de harde schijven van Driezen Computers eens als je wil (SATA en PATA) en welke zou je dan aanraden?

Da zijn precies hogere prijzen bij Driezen dan dat jij zegt met die link van Alternate.

Welke zou je kiezen? Die van alternate of die van dcom.be ? Dcom.be is het handigst voor mij, is een winkel uit mijn buurt. Maar via Alternate gaat ook. Hoe lang duurt da alvorens da aankomt of kan je ook naar zo'n winkel rijden?

aangepast door Kurtt
Geplaatst:

Wat gebruik je nu,Sata of Pata?

Sata is sneller en de kabeltjes nemen veel minder plaats in wat de airflow positief bevorderd.

De eerder aangegeven schijf is bij uw winkel niet te verkrijgen maar wel de 1Tb versie daarvan.

Everest geeft aan dat er nu een SATA-II inzit, buffer 8 mb, meervoudige sectoren 16, ecc bytes 4

Zie bijlage voor Everest hardware overzicht van mijne PC...

De harde schijf die ik ga kopen zou dus SNELLER moeten zijn dan dit die er nu inzit (everest):

Gegevens huidige harde schijf die te veel ratelt als hij veel moet verwerken (zoals bij opstarten pc) :

Rotatiesnelheid 7200 RPM

Interface SATA-II

Buffer naar Host Datadoorvoersnelheid 300 MB/s

Buffergrootte 8 MB

Report.txt

aangepast door Kurtt

De rotatiesnelheid is bij beide is 7200 RPM. Is da standaard of zijn er al snellere harde schijven?

Ben aan het twijfelen tussen de 500 MB en 1 TB ... Waarschijnlijk 1 TB nemen... 1 TB zal waarschijnlijk vlugger werken dan de 500 MB (veel ruimte voor wisselbestand bv) ?

Sorry voor mijn laste vragen he maar toch nog een vraag:

Momenteel zegt Everest dat de omvang van de buffer van mijn harde schijf 16 mb is, en die jij voorstelt 32 mb. Is da standaard?

Driezen biedt harde schijven aan met 64 mb. Heb ik dat nodig? Ratelt die harde schijf dan minder?

aangepast door Kurtt
Geplaatst:

Er zijn er die sneller zijn WD VelociRaptor bv die draait op 10000Rpm maar maakt ook veel meer lawaai.

Wat nog vele malen sneller is dat zijn SSD's maar die zijn aan de dure kant helaas.

De aangegeven 1Tb schijf van Samsung heeft meer cache geheugen en dat komt uiteraard de snelheid ten goede.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.