Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

mijn situatie is de volgende:

Ik heb onlangs een nieuwe LaCie externe harde schijf (320GB, desig by Starck) gekocht. De harde schijf is juist geformatteerd en werkt naar behoren. Hiermee bedoel ik dat de schijf herkent wordt als ik hem aansluit terwijl de computer opstart of na opstarten en ik de harde schijf een eerste maal inplug. Wil ik de harde schijf veilig verwijderen dan lukt dit niet. De schijf is geoptimaliseerd voor snel verwijderen dus trek ik hem gewoon uit. Plug ik daarna nogmaals in dan herkent de computer de schijf niet in Deze Computer, ook niet in schijfbeheer, maar weet deze wel dat er een USB-apparaat voor massaopslag is aangesloten (aangegeven bij veilig verwijderen).

Iemand die dit al meemaakte en/of een oplossing weet?

Heel erg bedankt alvast!

Geplaatst:

Heb ik gedaan. In apparaatbeheer wordt de 'Hitachi usb' gevonden bij de schijfstations. Niet in schijfbeheer of in Deze Computer.

Uitgetest op een xp computer: daar deed de harde schijf het wel.

Geplaatst:

Ik heb geen desktop maar mobile hard drive (excuses voor de tekortkoming aan info mss). Heb op de site USB Boost gevonden en hoop dat dat werkt ...

---------- Post toegevoegd om 00:32 ---------- Vorige post was om 00:28 ----------

Ok net kunnen testen: failure.

Nog ideetjes ?

heb ook al de optie voor snel loskoppelen (= zonder veilig verwijderen) gewisseld maar zonder succes.

Als ik de harde schijf heb aangesloten (eerste maal als die herkend is) dan kan ik die ook niet veilig verwijderen. De schijf is zogezegd nog 'in gebruik'.

Ben nu van plan om de schijf opnieuw te formatteren met windows (ipv met bijgeleverd programma van LaCie) tenzij iemand iets beter weet?

Geplaatst: (aangepast)

Dan kan je misschien best usb-boot driver afhalen.

Als windows zegt dat de schijf nog in gebruikt is dan is de virusscanner nog bezig. Je moet dan wachten tot het klaar is.

Klik ook eens op probleemodnerzoek bij de link.

aangepast door stegisoft
Geplaatst:

Probleemonderzoek had ik al gedaan > geeft geen oplossing

je bedoelt met USB Boot, USB Boost? > helpt niet

=> ik ga de harde schijf met windows programma formatteren (heb nog een multimediaschijf waar ik momenteel de data op kopieer.

Geplaatst:

Heb op een vaste pc eens ingeplugd: de harde schijf werkt volledig normaal. Ik kan de inpluggen, veilige verwijderen en weer inpluggen.

Bij mijn laptop: inpluggen werkt, veilig verwijderen nooit.

Waaraan kan dit liggen? (virus scanner is ESET)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.