Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey,

Ik heb een Epson Stylus SX205 printer. Hij doet alles wat hij kan, behalve het geen waarvoor ik hem hem aangeschaft: Printen.

Tijdens het installeren ben ik erachter gekomen dat hij geen communicatie link maakt met mijn laptop. De rest van de programma's op de cd pakt hij wel, maar de printerdriver installeren, doet hij niet. Zelfs met handmatige installatie kom ik niet veel verder. Ik ben erachter gekomen welke poort ik ervoor moest hebben(ik kreeg er 9 te zien, op 8 ervan gaf de printer een foutmelding als ik de opdracht verstuurde).

Het ontvangen van de opdracht gaat, maar als de monitor aangeeft dat hij bezig is met afdrukken, dan komt het programma net 1KB te kort om goed te kunnen afrdukken. Na aanzienlijke tijd verdwijnt de opdracht dan ook uit de wachtrij, wat ik erg raar vind.

In de algemene status van de printer krijg ik de volgende melding:

''Controleer alle verbindingen en zorg dat alle apparaten ingeschakeld zijn. Als het apparaat werd uitgeschakeld tijdens het afdrukken, annuleert u dan de afdruktaak. Als dit het probleem niet verhelpt, raadpleegt u de printerdocumentatie.''

Ik heb meerdere malen bekeken of alles goed aangesloten was, ik heb zelfs ook extern een driver proberen te downloaden, om te kijken of dat hielp, maar dat mocht ook niet baten.

Zelf zit ik eraan te denken om een nieuwe printerkabel te kopen, maar of dat zin heeft weet ik niet... Mijn USB poort op mijn laptop(een uit het stenen tijdperk) is blijkbaar niet snel, maar verders leest hij andere dingen wel(ik heb een USB-hub van Sitecom, een U3 Cruzer usb-stick van Sandisk, en een Trust draadloos toetsenbord en muis).

Ik wil graag weten of mijn situatie te redden valt, of dat ik gewoon een nieuwe printer moet kopen(Nieuwe laptop moet zeker gebeuren). Als iemand nog wat tips voor me heeft, dan hoor ik ze graag!

Succes,

NDL1991

Geplaatst:

Een printer mag je niet aansluiten op een hub maar rechtstreeks op de laptop.

Ga naar printer

Klik met de rechtermuisknop op eigenschappen

Klik op geavanceerd

Klik op nieuw

Installeert de printer door windows te laten zoeken in de map van de printer driver.

Printerpoort is normaal gezien 9100

Geplaatst:

Helaas, het werkt niet. Wat ik zowiezo erg raar vind, is het feit dat mijn laptop de printer ook niet weergeeft in het scherm om de hardware te verwijderen. Terwijl je bij het inpluggen en uitpluggen wel de geluiden hoort.

De poorten die worden aangegeven zijn LPT1:(en zo 2 en 3)[printerpoort], COM1:(en zo 2 t/m 4)[seriele poorten], FILE[afdrukken naar bestand], en XPS[Microsoft XPS Document Writer] ...

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.