Ga naar inhoud

Externe harde schijf aldi pc loopt vast

Aanbevolen berichten

Gast Jeannette
Geplaatst:

Hoi allemaal,

Ik heb een oude medion pc, met windows xp er op. Ik heb bij de aldi een externe harde schijf gekocht van medion. Zodra ik die aansluit zoals in de handleiding staat. (eerst usb in harde schijf, daarna in pc, en dan netadapter aansluiten) en ik ga dan iets van menu in in mijn pc, dan loopt hij dus vast. Als ik de usb kabel uit mijn pc haal doet mijn pc alsof er niks aan de hand is...

Kan ik dit werkzaam krijgen, of denken jullie dat ik die laptop die ik geplant heb maar gewoon 1 maandje eerder moet gaan aanschaffen?! :tongue:

Ik zat te denken aan een compaq laptop (richtprijs 400 euro) zou hij daar wel fatsoenlijk op werken zonder het zelfde probleem te krijgen?

alvast bedankt voor jullie hulp,

Groetjes Jeannette

Gast Jeannette
Geplaatst:

Hey, aller eerst bedankt voor je antwoord!

Naar mijn weten wel, hij staat op automatische update. andere usb poort maakt ook geen verschil. in de handleiding van de externe harde schijf staat overigens dat hij het ook hoort te doen (maar trager) op langzame usb poorten... (ik heb niet anders :bawling:)

als ik hem aansluiten geeft hij eerst gewoon blauw licht, daarna begint hij te knipperen.. ik kan niet vinden in de gebruiksaanwijzing hoe dat komt...

Moet ik heb trouwens zelf nog een schijf nummer geven of doet hij dat automatisch onder usb poort? ik vind dat niet erg duidelijk na het lezen van de handleiding :dontknow:

Groetjes Jeannette

Gast Jeannette
Geplaatst:

Ik heb hem aangesloten toen ik weg ging, en toen ik 1,5 uur later terug kwam was alles gewoon werkzaam zover ik nu merk, dus ik denk dat mijn pc gewoon enorme problemen heeft met het aansluiten van zo een mega opslag systeem (te weinig werkgeheugen of zo) en dat ik gewoon mega veel geduld moet hebben als ik hem wil gebruiken. Ik ben in ieder geval blij dat het nu werkt, maar laat hem nog een dagje open staan, want misschien is het een toevalstreffer. als hij het morgen nog doet, dan zal ik hem als opgelost zetten.

met vriendelijke groet,

Jeannette

• 1 maand later...
Geplaatst:

Ik heb hetzelfde probleem en heb onlangs mijn geheugen uitgebreid naar 1 1/2 gb.

Gast Jeannette
Geplaatst:

awel, ik weet dus heel goed waar het aan ligt... mijn pc kan 1,5tb gewoon niet handelen. heb een nieuwe laptop gekocht, en dat werkt perfect.

het probleem is gewoonweg dat mijn werkgeheugen te laag was in de pc, waardoor het heel lang duurde voor hij het eindelijk verwerkt had. hoe meer er op kwam te staan, hoe meer hij in paniek raakte... met 60 gb info begon hij gewoon niets meer er mee te aan te kunnen.

ik kan dus ten zeerste aan raden een externe hardeschijf niet meer aan een 1.0 usb te hangen, en niet te combineren met minder als 1gb werkgeheugen.

waarschijnlijk heb jij ook een oude pc in gebruik, en zijn zijn kwalificaties ook zo slecht als mijn oude pc, en word het stiekem gewoon tijd voor een andere keus...

mvg,

Jeannette

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.