Ga naar inhoud

[OPGELOST] accountprobleem


drapier

Aanbevolen berichten

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

bedankt al vast :mrgreen:

het kan zijn dat het door een update van windows niet meer werken. want op pc's van school werkt het ook niet meer. :?

bij mij thuis werkt het nog wel maar ik denk dat het nu ook niet meer werkt omdat hij de laatste updates heeft geïnstalleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vrees dat er niet veel aan te doen zal zijn dan. Zou ik via de opstartdiskette en de set-up diskettes iets kunnen doen aan dit probleem ? Een over-installatie of zo ? En zo ja hoe doe ik dat dan best ? Ik heb wel een volledige backup op mijn computer op een andere partitie, misschien zou daar iets te vinden zijn, maar ik weet niet waar ik moet zoeken en ben bang dat ik iets verkeerd zou doen dat het nog erger zou maken dan het al is.

:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat misschien ook werkt dat is windows over je oude windows installatie installeren. en als hij dan vraagt hoe wil je de hdd formatteren? gewoon oude instellingen behouden (of iets in die trend).

nu installeerd hij windows over de oude versie en heb je wel gewoon admin rechten alleen je moet alle drivers opnieuw installeren. zoals video driver, geluids driver, e.d.

staat oude instellingen behouden (of iets in die trend) er niet bij dan kun je niet de oude instellingen behouden (zoals al je bestanden zoals afbeeldingen, muziek e.d.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

normaal moet je inderdaad het cijfer voor os kiezen uit de gegeven lijst. Meestal is dat gewoon 1, daarna druk je op ENTER en dan gaat hij naar de volgende stap

Maar probeer even de installatie te starten van windows, op een gegeven moment zal je moeten F8 drukken om de gebruikersovereenkomst te accepteren. Daarna zal hij kijken of er een bestaande windows installatie reeds bestaat. In uw geval zou hij deze moeten zien en dan zal je keuze hebben om deze te repareren.

heb je dit zo gevolgd?

mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je op R drukt en dan de OS kiest. en je typt dan HELP (kleine of grote letters maakt niet uit).

maar dit is alleen als je OS niet meer werkt. of je harde schijf niet meer wilt opstarten. dit had een vriend van me laatst ook en heb ik verholpen maar het "repareren" door op de R te drukken heeft niets met die gast acount te maken.

heb je ook al eens het volgende geprobeerd?

Start --> configuratiescherm --> (klasieke weergave) --> gebruikers accounts --> nieuwe account maken (of in vista een andere account beheren? ) en dan kijken of de gast account ingeschakeld staat. is dit het geval zet deze dan op uitschakelen en kijk of er nog een andere account staat staat deze er niet, dan moet je even een nieuwe account aanmaken en even de pc opnieuw opstarten.

en proberen in te loggen met die nieuwe account.

laat het weten of het gelukt is

Link naar reactie
Delen op andere sites

typ eens in in commandprompt: net localgroup Administrators (Administrators met hoofletter A en met een 's' op het einde)

je krijgt dan ongeveer zoiets als dit:

_____________________________________________________________________

Aliasnaam --> Administrators

Opmerking --> Administrators hebben volledige en ombeperkte toegan tot de computer of het domein.

Leden

---------------------------------------------------------------------------

Administrator

{gebruikersnaam}

De opdracht is voltooid.

_______________________________________________________________________

wat staat er dan op de plek van {gebuikernaam} ??

dan kan ik misschien zeggen met welke gebruikersnaam je eens kan proberen in te loggen op een of andere manier.

wat je ook kan doen als je bij windows XP dat login scherm ziet, met de gebruikersplaatje en de naam erachter.

dan moet je met je muis een beetje bewegen totdat het plaatje een beetje grijs wordt, nu moet je op CTRL + ALT + DEL drukken en krijg je een scherm te zien.

typ in het gebruikersnaam gedeelte: administrator en in het wachtwoord gedeelte het wachtwoord van de administrator. (had je hier geen wachtwoord voor ingesteld moet je gewoon niets invullen in het wachtwoord gedeelte)

nu kun je inloggen en moet je even een nieuwe account aanmaken. (via configuratiescherm --> (klassieke weergave) --> gebruikersaccounts --> nieuw account toevoegen.)

nu moet je afmelden en inlggen met je nieuw aangemaakte account.

laat het weten of het op één van deze manieren is gelukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.