Ga naar inhoud

[OPGELOST] Windows 95 instaleren


Chipsoft

Aanbevolen berichten

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

gewoon de installatie floppy van windows erin (95, 98, XP) en dan de pc met de floppy-drive laten opstarten (boot sequence in je BIOS instellen dat floppy-drive boven komt te staan) dan als hij vraagt: wilt u de pc met cd-rom/floppy opstarten druk op een toets... druk dan gewoon op een toets en hij zal een heleboel dingen laden. dan vraagt hij op welke partitie je windows wilt installeren. EERST verwijder je oude partitie (meestal met de "D" dit staat allemaal onder in je scherm) en maak je een nieuwe partitie aan en druk op "ENTER" om te installeren nu gaat hij windows installeren. en nu moet je hem gewoon zijn gangetje laten doen en als hij vraagt om gegevens moet je deze gewoon invullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, nu krijg ik een BSOD :|

weet je ook wat ik hieraan kan doen?

zal ff opnoemen wat ik had gedaan:

-Windows 95 geinstaleerd (windows 95 stond er al op en ze de pc zei dat je dan beter kon instaleren via windows zelf en ik deed het toch via de diskette setup enz)

-er stond telkens over bestanden dat ze een nieuwere versie hadden, dus ik amar zegge dat ie moes behoude

-alles klaar,,

-ik start pc op

Bsod: there has occured an fatal error

weet je wat kmoe doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het kan niet zijn dat hij aangaf dat er nieuwere versies van zijn want dat moet normaal op het einde ook gewoon te updaten zijn. weet je zeker dat je geen dingen heb overgeslagen??

maar het is misschien een stomme vraag hoor maar waarom wil je windows 95 op een pc installeren. in deze versie van windows zaten en zitten een heleboel fouten in en beveiligings lekken.

beter is dat je windows 98 installeerd hier waren al die fouten en lekken uitgehaald en verbruikt ongeveer even veel schijfruimte en werkruimte van je pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, ik heb 3 pc's

en aangezien de laptop en de pc die ik nu gebruik nieuwer zijn als

die andere en niet van mij aleen zijn, had ik mn ouwe pc van zolder gehaald

maar die stond vol zooi

dus wou ik windows 95 ff opnnieuw instaleren,

en hij's 32 bit, da kan toch geen Xp? en ik heb geen 98 instalatie

cds,,

en hij vroeg of ik de nieuwere versies wou behouden van een hoop dll's en vxd's dus ik zij telkens ja, ligt het daar mss aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee ik denk het niet.

maar de meeste versies van Windows XP draaien allemaal op 32 bits.

en ik geloof dat alleen vista op een 64 bits draait.

je kan het proberen of je xp erop kan zetten.

geef anders eens de pc specs dan kan ik eens kijken of er XP op kan.

zoals.

grootte HDD

P1,2,3,4 of wat voor een AMD

werkgeheugen

Link naar reactie
Delen op andere sites

de ram is zeker lager :mrgreen: in mijn pentium 4 zit 1 GB dus zal in dat pc'tje ongeveer 64 mb ram inzitten heel misschien 128 mb

het is een pentium 1 waarschijnlijk en daar kan geen windows XP op. dus het wordt dan of 95 (wat ik zeker niet aanraad wegens fouten en lekken) of 98 erop.

misschien dat kennissen of familie windows 98 heeft liggen.??? is maar een voorstel :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.