Ga naar inhoud

Nieuwe HD, XP start niet


69R

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Vorige week is mijn HD stukgegaan, alles weg dus.;)

Oplossing? Nieuwe HD gekocht, met wat moeite Xp Pro Genuine kunnen installeren. PROBLEEM : windows start niet op en toont 'het' zwarte scherm met de onvoorkomelijke melding van veiligheidsredenen, aflsuiten, blablabla en de keuze's voor opstarten. Allemaal geprobeerd maar kom er niet uit.

Dell dimension 8400

P4

2x512Mb ram

nieuwe HD samsung SATA 250G

Heb hier al rond gekeken op het forum maar vindt niet exact hetzelfde probleem.

Toch al bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

UPDATE :

Heb een oude Xp versie (sp1) geprobeerd en daar kreeg ik een stopfout te zien, nl. : STOP : 0x0000007B.( en nog een reeks code erachter).

ivm drivers installeren dacht ik genoeg te hebben aan de resource cd van Dell. (als ik die opstart dan controlleerd het systeem eerst de drivers).

Nu staat mijn Xp Pro (sp2) terug op HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mss domme reactie, maar moet je de drivers van je moederbord en andere delen niet installeren?

nee kan het niet zijn want de drivers moeten geïnstalleerd worden op je OS en als Windows niet werkt kun je ook je drivers niet installeren

staat alles in je BIOS goed? (boot sequence enz.)

zit je SATA kabeltje wel in de primairy master aansluiting i.p.v. de secondairy aansluiting.

druk alle kabeltjes nog eens goed aan en installeer windows opnieuw.

dit laatste lijkt mij de enige oplossing die zou moeten werken

Link naar reactie
Delen op andere sites

op zich is dell vrij goed.

maar ik neem zelf nooit dell want de kasten zijn altijd oer lelijk :mrgreen:

bios to default zetten is niet goed want dit slaat heel af en toe eens wat dingen over je moet je pc open maken en dan dat batterijtje eruit halen (net zo een batterij als voor in een horloge) laat de batterij een minuut of 10 eruit en steek hem er dan weer terug in

NIET DE PC OPSTARTEN ALS DE BATTERIJ ERUIT IS!!!

zo reset je heel je bios

ow zorg er ook voor dat je voedingskabel eruit is. want anders heeft het weinig nut :mrgreen: want dan krijgt je bios nog steeds stroom van je voeding zodat hij zijn instellingen behoud haal je de batterij eruit (net zoiets als een gsm) dan reset hij alle instellingen. (bij een gsm hoef je de batterij er maar een paar seconden uit te halen maar bij een bios moet het toch wel een paar minuten ik doe altijd rond de 10 minuten dan weet ik zeker dat hij gereset is )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry maar dell is de grootsten brol die ik ken.

ze zijn afgelopen paar jaar sterk verbeterd moet ik zeggen ;) als je dit 3 jaar geleden had gezegd had ik het 100% met je eens geweest

moet wel zeggen dat ze nog veel moeten doen om echt aan de eisen te voldoen die de consument stelt.

Ze zijn lelijk.
daar geef ik je in 99% van de gevallen gelijk in.

en nu weer terug on topic ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.