Ga naar inhoud

zeer traag opstarten van PC


Gast kint

Aanbevolen berichten

Ik bezit een PC Packard Beerl.

Harde schijf 160 Gb - Ram geheugen 512 Mb DDR - Pentium 4 524 3.06Ghz -

Probleem; PC start zeer traag op - berichten met bijlage (bijlage openen) duurt volgens mij veel te lang.

Kan iemand

Link naar reactie
Delen op andere sites

hou oud is deze pc ongeveer?

het kan zijn dat de pc voor een snellere opstart en een snellere bewerking en openen van bestanden te vol staat of dat het werkgeheugen te veel wordt gebruikt.

hoeveel werkgeheugen wordt er gebruikt als de pc normaal staat te draaien?

hier kun je achterkomen met everest ultimate edition hier onder staat een linkje om everest te downloaden (trial versie). installeer dit programma en je krijgt een scherm met aan de linkerkant: computer, moederbord, besturingssysteem enz.

klik op het pijltje voor moederbord klik dan op geheugen en maak daar even een screenshot van.

(screenshot kan gemaakt worden door op de toets Prt Scr te drukken en dan paint te openen en dan plakken en het frame er uit te halen wat nodig is.)

linkje voor everest:

http://www.lavalys.com/products/download.php?ps=UE〈=en

(bron: http://www.lavalys.com)

dus je krijgt ongeveer iets als dit.:

everest.bmp

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

antwoord op mail van 15.10 - sorry voor mijn laattijdige reactie - ik ben geen geen groot licht i.v.m. P.C ' s.

Ik probeer alles zelf uit te zoeken met wisselend succes -

mijnP C dateert van feb.2007 - harde schijf 160 Gb - RAM% geheugen 512 Mb DDR

geheugengebruik

totaal 513944

limiet 1145024

piek 572648

dank voor de tot nu toe geboden hulp -

:thx:

eventueel telefonische bijstand - ben bereid te bellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo te zien ligt het niet aan het werkgeheugen dat het te veel wordt gebruikt. dan denk ik toch dat het aan een te volle harde schijf ligt en/of misschien wel aan een te "vuil" register, een register schoonmaak (cleanup) zou al een groot gedeelte van de snelheid van de pc moeten oplossen.

is de pc gewoon nog helemaal standaard?? (daarmee bedoel ik of dat er niets IN de kast is gebeurd (kabels loshalen, versteken e.d. (misschien is het mogelijk dat de CPU niet genoeg gekoeld wordt, dit wilt ook wel eens zorgen voor een langzame pc)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.