Ga naar inhoud

Reset BIOS paswoord


Aanbevolen berichten

Op een oudere afgeschreven laptop Fujitsu Siemens Lifebook E met Phoenix BIOS is het BIOS beschermd door een paswoord.

Daardoor kan ik niet opstarten vanaf CD rom om een cleane versie van Windows Xp te installeren.

Door de beperkingen van de geïnstalleerde gebruikersrechten staat de laptop ook niet toe om programma's te installeren of de HD te herformatteren.

Op internet gezocht, de standaard BIOS paswoorden werken niet, de programma's bios320.exe, cmospwd 5.0, PCCMOSCleaner etc geven niet het gewenste resultaat.

Vermits het een laptop is is het bios niet door een batterij beveiligd maar opgeslagen in een EEPROM.

De manier beschreven in Fujitsu-Siemens Lifebook E-Series

werkt ook niet daar het een ander model lifebook is.

Iemand enig idee hoe die BIOS te resetten is?

vriendelijke groeten,

Sananjin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk, zoals vermeld in mijn oorspronkelijk bericht, alle standaardpaswoorden werken niet. Vermoed dat het een specifiek paswoord zoals 4QL1C7 is maar dan met een hoofdletter ç in plaats van een C is maar dat vind ik niet terug op een qwerty toetsenbord.

Deze combinatie werd door bios320.exe naar voor geschoven als mogelijke oplossing. Er staat een azerty toetsenbord op maar bios werkt uiteraard met qwerty maar hoe geraak je aan " hoofdletter ç " op een qwerty, die ik dan nog moet weten te vinden op een azerty laptop:-)

vriendelijke groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op hoofdletter te hebben in DOS moet je wel Nul lock aanzetten.

Normaal gezien moet je ook Caps Lock staan op uw toetsenbord.

Voor Ç moet je op ALT + 0199 klikken maar dat is in windows.

In Dos zou ik niet weten en ik geloof geen bal dat je zoiets moet invullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.