Ga naar inhoud

Probleem met opstarten - XP in loop


Soxwox

Aanbevolen berichten

Hallo

Sinds vorige week raak ik niet meer in Windows. Al een paar weken kon ik enkel nog opstarten via de 'last know good configuration' (of zoiets), maar ook dat lukt niet meer. Windows XP komt altijd terug bij het zwarte scherm met de beveiligde en gewone opstartmogelijkheden. Loop na loop... :-(

Van een vriend heb ik een XP-installatie-CD gekregen (XP was bij mij hard geïnstalleerd zonder CD-rom). Na wat onderzoek op internet (via mijn laptop van het werk) heb ik het command chkdsk /p /r al gerund, en ik krijg geen melding van fouten of zo. Dan maar 'fixboot', en 'the new bootsector was successfully written'.

Enig probleem: het probleem is nog niet opgelost. Wat kan ik doen?

Mvg

Pieter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe ook fixmbr om het bootrecord te herstellen.

Zal dit de harde schijf niet compromitteren? De waarschuwingen die ik erover lees zijn niet min, en ik ben er niet zeker van dat de pc momenteel volledig virus-vrij is.

Grtn

P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als men via de herstelconsole van de opstartcd een fixboot uitvoert, doet men gewoonlijk ook een fixmbr.

fixboot herstelt de bootsector zodat deze weer als zodanig herkend wordt en fixmbr herstelt het master boot record waarin de schijfindeling en het pad naar de opstartbestanden is opgeslagen.

Het kan dus geen kwaad om dit commando uit te voeren in de herstelconsole.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als men via de herstelconsole van de opstartcd een fixboot uitvoert, doet men gewoonlijk ook een fixmbr.

fixboot herstelt de bootsector zodat deze weer als zodanig herkend wordt en fixmbr herstelt het master boot record waarin de schijfindeling en het pad naar de opstartbestanden is opgeslagen.

Het kan dus geen kwaad om dit commando uit te voeren in de herstelconsole.

Hoi,

Bedankt voor de feedback. Toch even dit: het volgende bericht verschijnt wanneer ik op het punt sta dit command uit te voeren:

This computer appears to have a non-standard or invalid master boot record. FIXMBR may damage your partition tables if you proceed. This could cause all the partitions on the current hard disk to become inaccessible.

If you are nog having problems accessing your drive, do not continue.

Toch verder gaan met die handel?? Ik wil mijn schijf niet om zeep helpen...

Grtn

P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is net de reden dat je systeem niet meer wil opstarten.

Met fixmbr ga je dus weer een geldige master boot record krijgen waardoor je weer kan opstarten.

Toch uitvoeren dus.

Hallo

Zonet het command uitgevoerd, maar jammer genoeg zonder het gewenste resultaat. De loop is er nog altijd. :-(

Grtn

P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het waarschijnlijk een technisch mankement aan je harde schijf.

Kan het met de stroomvoorziening te maken hebben? Er is al een tijdje een probleempje geweest met de aan-uit-knop. Soms moest ik 'm twee keer aanzetten, omdat ie na 2 seconden weer afsloeg, en die aan-uit-knop gaf niet meer zo'n solide indruk (er zit precies wat speling op en hij zit een beetje los).

Soit, ik probeer de schijf te redden in een andere pc.

Bedankt!

P

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zo een vermoeden dat dit veroorzaakt wordt omdat uwe ide controller de bestuurings bestanden van windows niet meer ziet ...als oplossing blijft er niks anders over om die windows bestuurings bestanden terug te zetten :dit kan als je van een andere persoon een copie boot cd krijgt met deze bestanden ...hij of zij moet dan juist dezelfde pc/laptop hebben als die van u met dezelfde windows versie er op

dus diegene die jouw wil helpen moet een copie aanmaken op een bootable cd-rom met de bestuurings bestanden die nodig zijn om windows op te starten

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.