Ga naar inhoud

geen IP adres?


Aanbevolen berichten

Hey,

Ik hoop dat ik met mijn vraag hier terecht kan. Sinds enkele dagen kan ik plots niet meer met mijn pc of het internet. (nu zit ik met een andere pc online). Ik heb ondertussen naar telenet gebeld en ze konden me niet verder helpen. Het volgende was eigenlijk hun laatste redmiddel maar het mocht niet baten. Volgens hen werkt alles perfect voor zover zij kunnen zien en vermoed men dat ik op 1 of andere manier geen IP adres meer heb.

Ik moest van hen via START-UITVOEREN-CMD het volgende intypen

"IPconfig /renew"

dit resulteerde in volgende "No operation can be performed on local area connection 4 while it has its media disconnected"

dan moest ik het volgende intypen

"netsh winsock reset catalog"

dit resulteerde in "Sucessfully reset the winsock catalog. You must restart the machine in order to complete the reset"

ik heb de pc terug opgestart maar tevergeefs.

Weten jullie nog iets wat ik kan doen. Volgens mijn hardware werkt mijn kaart en staat ze aan

groetjes en alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zit er in je pc van netwerk mogelijkheden? Draadloze kaart en/of ethernetaansluiting?

Bij draadloos: ingebouwde kaart of usb adapter?

Indien mogelijk van al je netwerkcomponenten het merk en modelnummer.

Staan er in apparaatbeheer rode of gele aanduidingen voor je netwerkapparaten?

Ga naar start - uitvoeren typ cmd en klik OK.

Typ nu ipconfig /all en druk de enter toets.

Kan je het resultaat kopieren en in een volgend bericht plakken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de afbeelding van ipconfig staat maar een klein deel van het resultaat.

Om het volledige resultaat te kopieren ga je als volgt te werk.

Klik met de rechter muisknop op het kleine zwarte icoontje links boven in de blauwe balk.

Ga naar bewerken en dan markeren.

Je kan nu de gewenste tekst markeren door te selecteren met de linker muisknop ingedrukt te houden.

Als je alles hebt gemarkeerd; druk je op de enter toets om de tekt te kopieren naar het klembord.

Je kan dit dan in een bericht plaatsen door met rechts te klikken in het tekstvak en dan kiezen voor plakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Dat is het hem juist. Onder de tekst die ik in bijlage meestuurde staat gewoon terug de cursor om een nieuwe opdracht ofzo in te geven. ik heb het scherm vergroot gehad enzo maar dit is alles van tekst dat ik krijg. Is het misschien nog een bijkomende parameter ofzo om in te geven en meer info te krijgen?

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al wat ik op de ipconfig afbeelding kan zien is dat de ethernetaansluiting uitgeschakeld is.

Ga naar configuratiescherm - netwerkverbindingen en kijk daar wat de status is van je netwerkadapter. Dubbelklikken op de ethernet adapter en kijken of de optie "inschakelen" of "activeren" in het menu staat. Als die er staat, mag je daar op klikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.