Ga naar inhoud

Alle programma's met internetconnectie haperen bij internet via LAN


Driesp

Aanbevolen berichten

Hallo,

Heb gedurende een half jaar al een zeer lastig, en eigenaardig probleem met m'n Fujitsu siemens amilo pi 2550. Windows 7 proffessional er een 3 kwart jaar geleden op geinstalleerd, en dat was echt een totale verbetering ten opzichte van de vista home premium. Ook het RAM geheugen is vergroot tot 3GB.

Het probleem is dat alle programma's, die iets te maken hebben met de internetconnectie ( Live mail, Live messenger, google chrome, internet explorer, fire fox etc.) om de 10 seconden een goeie 3 seconden COMPLEET vastzit, daarna gaat het gewoon verder met wat je tijdens die 3 seconden opgegeven hebt. Onlangs er meer aandacht aan gegeven, en heb opgemerkt dat het probleem zich alleen voordoet wanneer de laptop via een netwerkkabel verbonden is met het internet.

De laptop heropstarten lost het probleem op, voor ergens een half uur, daarna komt het terug. Eens de laptop aan is, gaat het niet meer weg. Verder werkt windows perfect, en is het systeem vrij van malware en virussen.

Moet ik het probleem ergens zoeken in de netwerkadapter?

Alvast bedankt,

Dries

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan eens proberen om een up-date van je netwerkadapter te doen ...baat het niet kan je nog altijd het bestuurings programma via systeem configuratie terug zetten naar de vorige...

terloops effe vermelden dat als ik mjn win 7ultimate opstart nooit direct verbinding heb vooralleer al mijn security's progjes zijn opgestart dan bedoel ik avg 9 internet security en malwarebytes pro eenerzijds vindt ik zelf dit prima zo anderzijds moet ik de verbinding handmatig maken via net...werkcentrum ...adapter instellingen wijzigen [ in de rechter kolom aanklikken]....rechter muis knop op lan verbindingen ...dan naar eigenschappen...configureren ....geavanceerd....zoek nu naar instellingen snelheid en duplex...klik daarop en je kunt in de rechter kolom die te voorschijn kom een keuze maken altijd bevestigen met ok [ speelt weinig rol welke keuze je hier neemt..ik moet soms de pc afsluiten bij het installeren van een up-date ..daarna moet ik terug een keuze maken ..neem dan de onderste van de vorige ]

succes

gebruik je een router ...draadloos of niet zou kunnen dat je deze moet configureren ....

hier het ip-adres : 192.168.0.1

aangepast door q-tex
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een Realtek PCIe FE Family controller, stuurprogramma is een versie van maart 2010. Op draadloos is er geen enkel probleem, zou het dan toch van de netwerk adapter komen?

Router conficureren is niet echt een optie, het is een openbaar netwerk, op hogeschool. Verder heeft niemand anders er problemen mee, + het gaat érg snel;

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zegt ergens dit heb ik alleen als ik de netwerkkabel verbonden is ""zit je aansluiting nog te goei op je kabel vast ...zit er geen knoop in de kabel ..de meeste onderschatten dit heb al bij sommige een nieuwe kabel moeten leggen daar zij er onvoorzichtig mee om gaan je moet weten dat deze bestaat uit wel 10 fijne draden op zicht zie je er niks aan maar als er 1tje gebroken is heb je peren in plaats van banaanen ....als je begrijp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp het volledig, maar daar ligt het niet aan. Het is werkelijk de applicaties die vastlopen, gewoon compleet niets doen, en dan na 3 seconden terug verdergaan. Wel een vrij irritant probleem, zal het nog eens op de voet volgen. *

Mocht iemand dit herkenbaar vinden, reageer gerust!

---------- Post toegevoegd om 09:25 ---------- Vorige post was om 09:24 ----------

Hebt je overal automatisch IP en automatisch DNS ingesteld?

Heb nog niets ingesteld aan de DNS en IP, het netwerk is automatisch geconfigureerd ( of kan dat niet ? )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je eens kijken bij apparaatbeheer of er meldingen staan bij je netwerkadapters?

Maak je op de hogeschool ook gebruik van een vpn-netwerk?

De netwerkadapter heeft geen foutmeldingen. Of het een VPN netwerk is, kan ik niet direct zeggen. Ben niet zo vertrouwd met netwerken. Het is een vast netwerk op de koten van de hogeschool uit. Alle gebruikers worden hier zover m'n kennis rijkt verbonden door enkele switches en een gateway.

Misschien ook vermelden dat het probleem zich niet ALTIJD voordoet na een half uur, soms blijft het ook een heel eind weg. Maar 'k kan absoluut niet denken vanwaar het probleem zou komen, de pc draait echt met een minimaal aantal processen en services.

aangepast door Driesp
Link naar reactie
Delen op andere sites

je zegt een net werk op kot [veronder stel dus dat er meerderen verbinding maken met je router ..vraag es na of die het probleem ook hebben als jij ...indien zo ..dan zou het kunnen dat het hier om een ingestelde beveiliging gaat van de netwerk verdeler want tenslotte moet er een interne server zijn als er bv: 20 gebruikers zijn je kan geen 20 of meer gebruikers op 1 lijn nemen met routers !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zegt een net werk op kot [veronder stel dus dat er meerderen verbinding maken met je router ..vraag es na of die het probleem ook hebben als jij ...indien zo ..dan zou het kunnen dat het hier om een ingestelde beveiliging gaat van de netwerk verdeler want tenslotte moet er een interne server zijn als er bv: 20 gebruikers zijn je kan geen 20 of meer gebruikers op 1 lijn nemen met routers !!!

Geen enkele andere gebruiker heeft dit probleem. Het is gekomen sinds ik win7 erop heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.