Ga naar inhoud

hulp nodig bij pc uitbreiden


Aanbevolen berichten

hey,

Zou graag mijn pc wat upgraden. Vooral stilte is van belang dit moment aangezien mijn vader niet tegen het lawaai kan :stupid:.

Fans

Dus ik dacht misschien om een fan control te kopen zodat ik mijn fans dan wat trager kan laten draaien als ik niets intensiefs doe. Goed idee ? Volgens mij hoef ik geen fans te kopen met een lagere RPM want dan zouden sommige onderdelen kunnen overhitten mochten ze niet goed gekoeld kunnen worden. Dat risico neem ik liever niet. Of bestaan er goede fans die heel miniem lawaai maken maar die ook zeer goed koelen ?

CPU koeler

Ik heb momenteel een standaard koeler op mijn core i7 zitten en zou daar liever een profesionelere koeler op monteren. Ik dacht aan de scythe mugen 2 of aan een zalman, maar heb geen idee welke :hmmmm2:. Ik wil een zo goed mogelijke verhouding tussen stil, goed ( koeling ) en betaalbaar.

Voeding

Ik heb momenteel de Be Quiet e-7 480 Watt ; maar ik vraag me af of 480 W niet wat te weinig is ? Ik heb al een paar topics meegevolgd hier die over pc's samenstellen gaan en daar werden voedingen aangeraden met hoog vermogen. Heb ik een betere voeding nodig ? Ik heb als videokaart de GTS 250 ( 1024 Mb ) van GIGABYTE ; ( GV-N250OC-1GI )

Hopelijk kan iemand me wat tips geven

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Owkay,

Fancontroller: Wat moet het kunnen? Ik heb er hier liggen waar ik een review over aan het schrijven ben (ergens eind juni zou die klaar zijn, momenteel examens). Ik heb er wel een eerste indruk van dus zou ik normaal wel kunnen helpen.

Fans: Niet alle fans zijn even goed. Je hebt Noctua en Scythe die de beste fans hebben qua geluid/prestatie. Ikzelf heb scythe gentle thypoons steken van 1850rpm met fancontroller en ik hoor ze niet (tenzij er echt niets anders is van geluid in de kamer).

CPU Koeler: Er is er maar 1 king of the coolers in het CPU segment en dat is met verve de mugen 2. Ik durg zelfs niet denken aan een andere koeler om u aan te raden. Deze steekt er ver boven uit.

Voeding: 480 Watt is wel al wat hoor. Mijn systeem verbruikt 120Watt op idle en 220 op max load. En als je naar mijn systeem ziet (staat op mijn profiel) is dat toch ook niet een licht systeempje.

We raden zwaarder aan omdat de meerprijs verwaarloosbaar is en het zorgt er voor dat uitbreidingen later kunnen gebeuren zonder dat men naar de voeding moet zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even uw vraag in het juiste forum geplaatst,zo hebt u meer kans op een antwoord op uw dilemma.;-)

bedankt ;-)

---------- Post toegevoegd om 20:04 ---------- Vorige post was om 19:57 ----------

Owkay,

Fancontroller: Wat moet het kunnen? Ik heb er hier liggen waar ik een review over aan het schrijven ben (ergens eind juni zou die klaar zijn, momenteel examens). Ik heb er wel een eerste indruk van dus zou ik normaal wel kunnen helpen.

Fans: Niet alle fans zijn even goed. Je hebt Noctua en Scythe die de beste fans hebben qua geluid/prestatie. Ikzelf heb scythe gentle thypoons steken van 1850rpm met fancontroller en ik hoor ze niet (tenzij er echt niets anders is van geluid in de kamer).

CPU Koeler: Er is er maar 1 king of the coolers in het CPU segment en dat is met verve de mugen 2. Ik durg zelfs niet denken aan een andere koeler om u aan te raden. Deze steekt er ver boven uit.

Voeding: 480 Watt is wel al wat hoor. Mijn systeem verbruikt 120Watt op idle en 220 op max load. En als je naar mijn systeem ziet (staat op mijn profiel) is dat toch ook niet een licht systeempje.

We raden zwaarder aan omdat de meerprijs verwaarloosbaar is en het zorgt er voor dat uitbreidingen later kunnen gebeuren zonder dat men naar de voeding moet zien.

Ok, bedankt; dan zal ik voorlopig mijn voeding laten zoals die is en een Scythe Mugen 2 aanschaffen. In andere topic gezien; werd vaak de site Azerty vermeld, best als ik het daar bestel en laat opsturen ? Of via een pc-winkel ? Wat de fans betreft twijfel ik nog en de fancontroller heb ik geen idee wat het allemaal kan maar ik verwacht alvast dat je de snelheid van de fans kan wijzigen en je de temperatuur en nog wat andere handige info kan aflezen. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat u de Scythe Kaze Master hebt. Is die aan te raden ?

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

azerty is zeer goed...

Fan controllers heb je 3 klasses:

- Simpele controllers zonder scherm: Deze bieden meestal aan 6 fans plaats. Ze hebben meestal een minimum van 30%, max is altijd 100%.

- Simpele met scherm: Deze bieden meestal voor 4 fans plaats (nieuwe van scythe heeft er 6). Sommige bieden zelfs de optie om de fans volledig uit te schakelen. De meeste echter niet. Normaal zijn er ook temperatuur sensors aanwezig om die te kunnen monitoren.

- De gadget versie: Heb je naast fans ook andere dingen die je kunt zien, wattage dat de pc verbruikt bij voorbeeld.

Nu heb ik inderdaad de kaze master, en mijn persoonlijke mening is dat het de beste is van het moment. Simpel maar praktisch. Het scherm is ook vanuit elke hoek zichtbaar waardoor ik met gemak de snelheid heb kunnen afstellen op basis van de temperaturen tijdens het gamen. Zo kun je de airflow beter lokaliseren.

Maar dat is iets heel persoonlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry voor het late antwoord, maar had momenteel even geen tijd :s. Ik zou liefst één kopen met scherm. Zijn de gadgets van de 3de klasse de moeite waardt of is het beter om voor de eerste keer een simpele met scherm te keizen ?

Welke raad u me aan ? Aangezien ik van fancontrollers momenteel nog niet veel afweet heb ik geen idee welke te kiezen, maar liefst een niet al te dure. Trouwens, ik heb gezien dat je ze ook in verschillende maten hebt... Hoe zit het met het monteren van zo een ding ? Is vast wel al iets moeilijker... Zou een beginner het zelf kunnen of moet ik het aan een pc-winkel gaan vragen ?

Wat de Mugen 2 betreft, is die simpel om te monteren ? Of ook weer iets voor de pro's ? En het lijkt mij nogal een grote koeler, hoe weet ik of die wel degelijk in mijn behuizing kan en op mijn core i7 past ?

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mugen II is met een backplate te monteren op het moederbord.

Dat wil dus zeggen dat je het MB moet demonteren om die koeler te kunnen plaatsen.

Welke kast hebt u nu?

ok, als ik het goed begrijp moet ik dus eerst mn moederbord demonteren en dan de koeler erop... Ik heb momenteel de Antec Three Hundred, daar zou in princiepe genoeg plaats moeten zijn voorzien...

---------- Post toegevoegd om 16:32 ---------- Vorige post was om 16:30 ----------

Kan zijn. Azerty werkt met dagprijzen, soms zijn de prijzen niet echt logisch ;-)

Maar de 5.25 is wel beter dan de 3.5 inch.

Ah :) Bedankt ;-), maar om die te monteren moet er dus eerst een gat in de zijwand gezaagd worden of kan het ook op het voorpaneel gemonteerd worden ?

---------- Post toegevoegd om 16:39 ---------- Vorige post was om 16:32 ----------

Hoe kan ik weten hoe groot mijn fans zijn ? staat dit op de sticker ? of meten ?

mvg ( Bedankt tot nu toe; ben al ver geholpen :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.