Ga naar inhoud

Nieuwe PC aankopen


Aanbevolen berichten

Hoi, ben nog vrij nieuw op dit forum maar heb toch al heel wat uurtjes gesleten om info te verzamelen via jullie forum.:tongue:

Ik wil een pc aanschaffen waarbij dochterlief aan (beginnende)videobewerking kan doen. Daarnaast wil ik ook via een interne tv-kaart (heb wel een usb WinTv-HVR900H), klank en beeld ontvangen.

Uiteraard wil zoonlief er ook wel een spelletje op kunnen spelen !

Bijkomend vraag ik me af hoe ik het best een beamer aansluit op deze pc, dwz zonder kabels steeds maar weer te moeten wisselen ?:-)

Tot slot, mijn budget bedraagt max. 1200 euro (scherm, toetsenbord, muis en extern geluid heb ik van mijn vorige pc) !

Alvast bedankt voor de komende reakties:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke ik zal snel wat samenstellen (ik moet direct gaan stemmen) maar het zou handig zijn als u wat specifieker bent over die TV kaart. Is het analoog of digitaal?

Dit heb ik samengesteld. Daar moet alleen nog een TV-kaart bij, daarom dat we nog meer dan 100 euro onder het budget zitten.

Straks zal ik een uitleg geven.. nu even mijn burgerplicht uitvoeren.

aangepast door Duidelijk
Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, voorlopig kan ik niet reageren, (ben al meer dan een halve dag aant proberen) krijg azerty.nl niet open owv de overbelasting van het internet hier veronderstel ik, wat betreft de Tv-kaart heb ik thuis voorlopig nog analoge tv van telenet, maar dat zal tegen 2011 wel digitaal worden zeker ?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

puf, eindelijk kunnen inloggen bij azerty...

2 vraagjes, internetkaart heb ik ook wel nodig maar had ik niet vermeld ! Kan ik die uit mijn oude pc gebruiken (3jaar oud, standaard modelleke) of doe ik er beter aan een nieuwe(re) aan te schaffen ?

Is de levertijd/kostprijs hoger omdat ik in belgie woon als ik bij azerty bestel ? Mijn vorige pc en onderdelen kocht ik via MPL.be (edegem)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als de betaling bij azerty ontvangen is en de onderdelen zijn daartegen in stock zijn kan het zijn dat je ze de volgende dag al thuis hebt. Eenmaal je bestelling worden deze al apart gelegd, maar sommige hardware komt nog van de leverancier.

Ik had mijn de dag na het ontvangen van mijn betaling.

Wat bedoeld u met internet kaart? wifi-kaart?

Link naar reactie
Delen op andere sites

in mijn vorige pc heb ik zelf een internetkaart geplugd, niet draadloos.

Zijn de moederborden/grafische kaarten... of welk onderdeel van de hardware tegenwoordig misschien automatisch voorzien van een internetkaart ?

Op mijn laptop is er logischerwijs een wifi voorzien, maar voor een hedendaagse gewone pc ...?

aangepast door jorigy2010
onnodige regel verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, ik heb alles nog eens overlopen en voor ik tot een definieve bestelling overga heb nog de volgende vragen :

1. Het voorgestelde moederbord (Gigabyte GA-870A-UD3 (rev. 2.0) - ATX -AMD 870) is wel compatibel met Phenom II X4 maar er staat niets vermeld over X6 ?

2. Is 4GB geheugen voldoende om aan (eenvoudige) videobewerking te doen ?

3. Iemand nog een suggestie voor een TV-kaart, simpel én werkbaar op W7 ?

4. Ik ben niet altijd on-line, het kan soms een dagje duren voor ik "tijd" heb om te bekijken/reageren !

Alvast nogmaals bedankt voor de al zeer nuttige info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.