Ga naar inhoud

Laptop wil niet opstarten


R0s3li3

Aanbevolen berichten

Beste

Sinds enkele dagen zit ik met het probleem dat mijn (oude) laptop niet meer wil opstarten. Eigenlijk start hij heel de tijd op, maar vanaf dat windows begint te laden valt hij uit en start hij van zelf op nieuw op, als ik niks onderneem kan dit eeuwig blijven doorgaan.

Via f8 geraak ik wel in de opties om in veilige modus etc te gaan, maar wanneer ik dit doe (in veilige modus gaan) geraakt mijn pc niet eens tot in veilige modus want telkens valt hij opnieuw uit en begint dan weer opnieuw te starten, weer uit te vallen ....

Ik heb al enkele dingen geprobeert, maar durf niet al te veel doen omdat ik hier geen echte kennis van heb. Ik ben momenteel terecht gekomen op een scherm met volgende:

- Er is een probleem gevonden. windows is afgesloten om schade te voorkomen.

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

- ....

- Technische informatie:

*** STOP: 0X000000ED (OX86F92C08, 0XC0000006, 0X00000000, 0X00000000)

Iemand die weet wat hierbij te doen?

Het liefst zou ik mijn pc terug willen zonder mijn bestanden kwijt te zijn.

Indien echt niet anders kan, dan maar zonder... :)

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de doos van mijn laptop niet direct terug... staat ergens op zolder denk ik.

Ik weet dus niet welk model mijn laptop precies is.

Ik heb wel een cd-rom kunnen bemachtigen van de medionlaptop van mijn broer (die ook XP heeft).

Dit staat op de cd:

Recovery Disc

Support for these products is provided by Medion AG

Only for recovery of the originally selected language version.

For distribution only with a new Medion PC

Microsoft Windows XP Media Center Version 2005.

...

Mijn laptop is wel minstens 2 jaar ouder dan die van mijn broer.

Is dit de goede cd? Kan het hiermee? Of moet toch best zoeken naar die van mezelf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen heb ik mijn doos terug gevonden! :)

merk; Medion - model: MD 96500

er zaten heel wat cd'tjes bij:

- product recovery voor Work Suite 2005 (heb ik niet nodig denk ik)

- Application en Support-Disc (???)

- Microsoft Flight Simulator 2004 (geen idee wat dit is en waarvoor dit dient?)

- Product recovery DVD-rom voor Windows XP Home Edition SP2

Later had ik zelf mijn laptop geupgrade naar SP3.

Wat moet ik nu doen? Welke gebruik ik best? De cd die bij mijn pc zat (met Windows XP Home Edition SP2 of die 'nieuwere' met Microsoft Windows XP Media Center Version 2005) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met de 2005 versie proberen herstellen, maar is niet gelukt.

Het was bezig en duurde nog al lang, dus ik was even iets anders gaan doen.

Toen ik terug kwam was mijn pc afgesloten. Ik heb dus opnieuw opgestart maar kom steeds terug op dezelfde situatie van opstarten, afsluiten, opstarten, afsluiten...

Wat moet ik nu doen? Iemand die kan helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Mogelijk kunt u uw probleem oplossen door de volgende stappen uit te voeren.

U dient hierbij wel een XP CD te gebruiken van een versie die ook op uw laptop draait (bij een Medion laptop heet deze Windows cd de" Product Recovery Disc")

Op de onderzijde van de notebook zult u de zogenaamde COA sticker vinden (paars-groen witte sticker met de 25-karakters tellende product key),

Hierop staat ook vermeld welke Windows versie Medion heeft voorgeinstalleerd destijds.

Om deze oplossing uit te voeren mag u ook een niet van Medion afkomstige windows xp gebruiken (als het maar gelijk is aan de windows versie die u draait)

Wanneer u een geschikte windows cd heeft gevonden :

- Plaats de Recovery-CD in de CD-drive en start de PC opnieuw op

- Druk op een toets om te starten vanaf CD-ROM op het moment dat deze melding in beeld verschijnt

- Kies in het hoofdmenu de optie Herstelconsole met de letter R

- Als er gevraagd wordt welke Windows-installatie u wilt starten, toets 1 en druk Enter

- Als er om een Administrator-wachtwoord wordt gevraagd, druk dan op Enter (tenzij u zelf ooit een Administrator-wachtwoord heeft ingesteld)

- Geef achter de prompt de volgende commando's:

chkdsk /r Let op: Dit kan tot 10 minuten duren!

fixboot

exit

Mocht dit niet het gewenste resultaat geven kunt u misschien via een zogenoemde linux live-cd opstarten en uw belangrijke gegevens naar een externe schijf kopieren en dan de notebook terugzetten naar de kooptoestand, dit laatste doet u door op te starten van de meegeleverde Application & Support CD.

Met vriendelijke groet,

Medion Webcare

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.