Ga naar inhoud

Laptop valt uit tijdens FIFA


zakaria

Aanbevolen berichten

Hallo,

Op mijn laptop heb ik al een hele reeks games gespeeld, enkel FIFA 10 wil maar niet lukken.

Telkens ik een paar minuten speel valt hij gewoon helemaal uit. Bij FIFA 09 is dit na een paar uurtjes spelen (wat ik ook niet normaal vind). Ik ben dan in mijn logboek gaan kijken en daar stond deze foutmelding:

Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te worden afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.

Logboeknaam: Systeem

Bron: Kernel-Power Geregistreerd: 22/06/2010 23:35:04

Id: 41 Taakcategorie: (63)

Niveau: Kritiek Trefwoorden: (2)

Gebruiker: System

Hopelijk kunnen jullie hieruitafleiden wat het probleem kan zijn.

dit zijn mijn specs

Cpu: duo p8700

graka: Nvidia GT 240m 1GB

HDD 500 gb

Ram 4 gig DDR3

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij iets met de koeling. Als je koeling kapot is zal je laptop vanzelf uitvallen als de grafische kaart een bepaalde temperatuur bereikt heeft om mogelijke beschadiging te voorkomen. De reden dat die met fifa 10 sneller uitvalt is misschien om dat dit spel meer grafisch vermogen vraagt dan fifa 09 waardoor de temperatuur sneller de lucht in gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij iets met de koeling. Als je koeling kapot is zal je laptop vanzelf uitvallen als de grafische kaart een bepaalde temperatuur bereikt heeft om mogelijke beschadiging te voorkomen. De reden dat die met fifa 10 sneller uitvalt is misschien om dat dit spel meer grafisch vermogen vraagt dan fifa 09 waardoor de temperatuur sneller de lucht in gaat.

Maar ik heb wel zonder problemen Assassins Creed 2 en Just Cause 2 kunnen spelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, lijkt me sterk dat het probleem "spel-gebonden" is.

Je zou eens een programma moeten downloaden om je GPU (Grafische kaart) temperatuur bij te houden, ik had zo'n programma maar ben de naam vergeten..

Weet nog iemand zo'n programma?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook zeer kan helpen is twee blokjes onder de achterkant van je laptop te zetten waardoor de 'airconditioning' gemakkelijk alle kanten op kan en niet door de ondergrond waar je laptop op staat wordt tegengehouden. Mischien heb je ergens een lego blokje of duplo ofzo, het kan echt helpen.

En als het een CD is is die gewoon een klein beetje beschadigt!

De CD kan ook vanbinnen bij de 'software van de CD' beschadigt zijn.

aangepast door ricje20
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook zeer kan helpen is twee blokjes onder de achterkant van je laptop te zetten waardoor de 'airconditioning' gemakkelijk alle kanten op kan en niet door de ondergrond waar je laptop op staat wordt tegengehouden. Mischien heb je ergens een lego blokje of duplo ofzo, het kan echt helpen.

En als het een CD is is die gewoon een klein beetje beschadigt!

De CD kan ook vanbinnen bij de 'software van de CD' beschadigt zijn.

Sorry voor het late antwoord maar het waren een paar drukke dagen waardoor ik niet op de laptop kon.

Zal je tip met die blokjes eens proberen en zal dan posten of het lukt.

Mvg

Heb het ondertussen geprobeerd, maar helaas de laptop valt na een paar tellen uit.

aangepast door zakaria
tip uitgetest
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.