Ga naar inhoud

Router splitsing niet goed


boomie

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een belgacom b-box en daar zijn verschillende pc's op aangesloten.

Het probleem is nu, dat als er iemand op de ene pc video's van bv. megavideo,... dus video's die moeten bufferen bekijkt, ik op een andere pc (met powerlines van 85 Mbps) geen snel internet heb, ik bedoel, minder snel dan normaal. Ik denk dat het probleem bij de router ligt, die dan dus meer moet 'werken' voor de video te bufferen, en daardoor minder snel internet geeft aan de andere. Kan ik dit verhelpen?

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

QoS geeft de mogelijkheid om de gegevensstromen in te delen naar hun belang voor de gebruiker. Een netwerk dat QoS biedt, kan bepaald verkeer dus voorrang geven (in snelheid en/of betrouwbaarheid) boven ander verkeer.

Dit kan je regelen in de router nij Preferential QoS indien aanwezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

QoS geeft de mogelijkheid om de gegevensstromen in te delen naar hun belang voor de gebruiker. Een netwerk dat QoS biedt, kan bepaald verkeer dus voorrang geven (in snelheid en/of betrouwbaarheid) boven ander verkeer.

Dit kan je regelen in de router nij Preferential QoS indien aanwezig.

Ik heb een belgacom b-box, ik heb ingelogd op de router, maar vind dat niet meteen? Is dit mogelijk met deze router? Zoja, waar kan ik dat vinden.

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.